Wat moet ik nu

ik ben een jongen van 16 jaar heb al 2 jaar een vriendin en ik werkte fulltime maar nu moet ik van me werk een extra oleiding gaan doen dan heb ik helemaal weinig tijd voor haard die opleiding duurt 1 jaar wat moet ik nu opleiding aanemen of kiezen voor me vriendin me hart zegt vriendin en iets naders weet niet wat zegt opleiding

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je al een Havo, Vwo of Mbo diplomal?
Zo niet dan moet je naar school.
De overheid ziet dit niveau als minimumvereiste voor een goede participatie in de maatschappij.
Met de kwalificatieplicht wordt de leerplicht verlengd tot de dag dat de jongere een startkwalificatie heeft gehaald, of tot de dag dat de jongere 18 jaar wordt.

Het beste antwoord

Kiezen voor je opleiding! Geen moment over twijfelen!
Die opleiding heb je voor je leven, je hele cariere (tot je 65-ste) heb je profijt van het feit dat je deze opleiding hebt gedaan. En van je vriendin weet je het niet zeker of zij over 10 jaar je vriendin nog is.

Maar als ze echt van je houdt, en voor altijd bij je wilt blijven dan ziet zij ook wel in dat het hebben van een opleiding belangrijk is. Niet alleen voor jou maar ook voor jullie gezamenlijke toekomst. En als zij dit niet ziet.........dan is zij denk ik niet zo goed voor jou carriere.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Kiezen voor de opleiding.
Daar heb je je hele leven wat aan.
Als het met die vriendin goed is, dan kan die relatie het wel hebben als het een jaar op een lager pitje moet.

Toegevoegd na 2 uur:
Intussen uitgevonden dat je waarschijnlijk verplicht bent om die opleiding te doen, als je al niet een havo, wvo of mbo diploma hebt. Dus je zal wel moeten.

Trouwens, vroeger zeiden ze al:
werk komt voor het meisje!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook als je die opleiding gaat volgen blijft er voor je vriendin nog wel tijd over,zij het niet meer zo veel. Als jouw vriendin inziet dat zo'n opleiding je hoger op brengt,zal ze je zelfs stimuleren die opleiding te volgen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hoeft toch niet dag en nacht bij elkaar te zijn
spreek gewoon af dat je 1 dag in de week elkaar ziet en leuke dingen doet zo heb je 6 andere dagen over om je opleiding te volgen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je bent 16 en je werkte al fulltime?

Alle kansen om nog meer te investeren in je toekomst moet je op deze leeftijd echt doen. Als zij echt zo gek op jou is als jij op haar zal ze begrijpen dat jij dit doet om een goede toekomst te garanderen.

Wil ze dit niet accepteren, dan weet je dat ook weer.....

je bent nog jong!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga een full-time opleiding doen, je ziet je vriendin dan alsnog vaak genoeg.

Als ze 24 uur per dag bij je wilt zijn dan heeft ze pech, dan laat je hoor ook maar een opleiding doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je leest slecht
Als je vriendin niet begrijpt dat jij tijd voor je opleiding nodig hebt dan heeft ze ook weinig oog voor wat jouw bezighoudt.

Gewoon over praten,dat brengt je al een heel eind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jij van je werk een opleiding aangeboden krijgt valt dat toch zeker onder werktijd. Vraag je baas hoe hij een opleiding ziet als je fulltime werkt. Een opleiding stopt niet met het volgen van lessen alleen, er zijn ook examens, praktijkdagen, et cetera. DAt is allemaal werktijd. Dus de tijd die je aan je vriending kunt besteden blijft hetzelfde, op de studiemomenten na dan.
Rest de vraag waarom een jngen van 16 niet hoger op zou willen komen? Zodat hij in de toekomst een leuker salaris krijgt? En leuke dingen met zijn vriendin kan doen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je vriendin loopt toch niet weg? Met een opleiding heb je meer toekomstperspectieven, bovendien vergroot het je kennis.

En wat is nou 1 jaar? Die is zo voorbij, terwijl je de rest van je leven profijt zult hebben van een opleiding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je 'moet' van je werk een extra opleiding doen? Bedoel je niet dat je van je werk een ongelofelijke kans krijgt, omdat je een opleiding *mag* gaan doen?

Als 16-jarige die al een fulltime baan heeft, moet je alle opleidingskansen grijpen die je kunt krijgen. Als je vriendin van je houdt, kan zij ook begrijoen dat je op die manier een mooiere toekomst voor jullie samen kunt bouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe zit dat dan?
Leerplicht geldt voor kinderen van 5 tot en met 16 jaar. Verderop lees ik:
De wet zorgt ervoor dat ieder kind tot zijn 18e verjaardag naar school gaat en op een school staat ingeschreven. Verplicht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het gevonden:
als je al havo-vwo of mbo hebt dan hoef je niet perse naar school tot je 18e Door de kwalificatieplicht moeten meer jongeren een startkwalificatie halen. Een startkwalificatie is een havo-, vwo- of mbo- diploma (niet niveau 1.) De overheid ziet dit niveau als minimumvereiste voor een goede participatie in de maatschappij.
Met de kwalificatieplicht wordt de leerplicht verlengd tot de dag dat de jongere een startkwalificatie heeft gehaald, of tot de dag dat de jongere 18 jaar wordt.
Als je als zestienjarige een fulltime baan hebt moet je elke kans om bij te leren met beide handen aangrijpen. Anders sta je over 2 jaar op straat. Want dan moeten ze je een volwassen salaris gaan geven en dan ben jij te duur. Ze kunnen dan best weer nieuwe 16 jarigen die niks bijgeleerd hebben, aannemen.

Dus: ga snel doe opleiding doen! Jouw vriendin snapt dat heus wel, als ze echt van jou houdt. En als ze vindt dat ze niet genoeg aandacht krijgt omdat jij iets voor je toekomst probeert te doen, dan is ze jou niet echt waard. Want als je met haar verder wil, hoe moet dat dan later? Werkt ze zelf ook? Dan snapt ze toch wel dat je bij moet leren om verder te komen?

Ga er voor, het is jouw leven!