Noord Amerika,, Australia en Nieuw Zeeland gebruiken het woord "pants" als de algemene term voor broek.

Met " trousers" wordt een meer geklede broek bedoeld.
" Trousers" hebben een duidelijke taille band, vaak met bandplooien, riemlusjes en een gulp met rits.

Een broek met een elastieke band wordt " slacks" genoemd.

In Engeland echter gebruikt men het woord " trousers" als algemene term voor broek.
Met " pants" bedoelen ze daar een onderbroek.

Ze gebruiken in alle gevallen het meervoud omdat een (onder) broek 2 pijpen heeft
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

UK: trousers
USA, Canada, Australie: pants
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ weer wat geleerd vandaag.