Is er een vragenlijst/checklist om een persoonlijkheid te "meten"?

Ik zal binnenkort iemand ontmoeten, maar weet niet welke vragen ik moet stellen om zijn karakter / persoonlijkheid te kunnen bepalen. Ik dacht misschien is er een vragenlijst met daarin een score systeem over een persoonlijkheid.
Zo ja, op welke site kan ik dit terug vinden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat het bepalen van een persoonlijkheid en karakter niet iets is wat je in 1 keer met een paar steek vragen kan ontdekken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom wil je dat, pashands, heb je een date? :-O
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de meeste datingsites kun je zo'n profieltest doen. Kijk maar eens wat ze daar vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is geen date (helaas)...

Antwoorden (2)

het beste is om aller eerst je zelf te blijven. Je kan altijd vragen stellen en tegelijk zie je hoe iemand is. Vraag eens bijvoorbeeld wat vind je van vreemd en wat is volgens jou vreemd gaan, en kijk dan gelijk wat zijn houding is. Doet hij nerveus of probeerd hij de vraag te omzeilen dan weet je al wat zijn persoonlijkheid is. Stel vragen uit nieuwsgierigheid en zo kom ook te weten hoe iemand is. Succes veel plezier met je ”date”
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn genoeg persoonlijksheidtesten te vinden,de eerste 2 die ik tegenkwam:

www.123test.nl
www.edarling.nl

En je kunt ook de DSM IV op tafel gooien:
(Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders)

Maar je kunt beter in een gesprek met iemand belangstelling tonen voor zijn of haar leven.Dat doen gewone psychologen ook vaak.