Waarom zijn smileys geel?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Geel is een basiskleur, vrolijk en SCHREEUWT om aandacht. Veel "eyecatchers" zijn vaak geel gekleurd. Commercieel gezien duidelijk een hit.

Door pacman zijn smilies ontstaan. En pacman was geel.

Volgens wiki: De film Forrest Gump van Robert Zemeckis uit 1994 toonde op humoristische manier "de uitvinding" van de smiley. Het hoofdpersonage veegde zijn beslijkt gezicht af met een geel t-shirt dat hem werd toegestopt en antwoordde "Have a nice day", wat de inspiratie was voor een zakenman die het moeilijk had. Met dit geïmproviseerde ontwerp kon hij verder.

De eerste smiley werd getekend door Harvey Ball voor The State Mutual Life Assurance Company in 1963 om het moraal van het personeel te verhogen. De oorspronkelijke icoon was in het geel.

Voor zover ik me kan herinneren kreeg ik vroeger op de lagere school een smiley stickertje onder aan de les als deze goed was gemaakt. En deze stickertjes hadden alle kleuren van de regenboog. En dan heb ik het over de periode '79 - '85... Dus waarom ze nu geel zijn? Het zal wel iets met de bekende bits en bytes te maken hebben dat daar de kleur geel uit komt...

Geel is gewoon de mooiste kleur ter wereld. <3

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100