Mijn kater is zaterdag behandeld aan een verstopping in de penis, 2 dagen na de behandeling laat hij nog steeds urine vloeien, is dit normaal??

hij is voor de behandeling natuurlijk onder narcose geweest om de boel te ontstoppen wat veroorzaakt is door blaasgruis. Ik kan me voorstellen dat het normaal is dat een kat tijdens de narcose de boel laat vloeien. Maar weet iemand of dit 2 dagen na behandeling nog steeds kan voorkomen omdat b.v. de sluitspier nog steeds in een roes verkeerd, de catheter iets verkeerds heeft geraakt. Ik hoop niet dat ik er nu weer een ander probleem bij heb, hij moet ook al aan peperdure dieetvoeding om het blaasgruis op te lossen. Ik mag hopen dat dit toch echt tijdelijk is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Ik zou niet weten wat een normale tijd is, maar ik neem aan dat het soms nog wel even kan duren voordat alles weer normaal is.

Mocht je je nou echt ongerust maken, bel dan gerust je dierenarts, daar zijn ze voor. Blijf niet te lang in onzekerheid, voor jou en je kater niet goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als een man een tijdje een catheter heeft gehad, blijft hij ook een paar dagen urine vloeien. De verpleegster verklaarde het zo : de sluitspier moet weer even herinnerd worden aan zijn functie, en dat 'trainen' duurt gewoon een paar dagen. Omdat ik aanneem, dat ze via de penis het blaasgruis te lijf zijn gegaan, zal het hele 'zaakje' een tik hebben gekregen, dus ik zou het gewoon nog even tijd geven.