Als het Adam en Eva verhaal klopt. Hoe zijn waar daar dan allen uit voort gekomen. Adam en Eva hadden namelijk 1 zoon.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
20.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/adam-eva-kregen-twee-zonen.43922
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is nooit bewezen dat het waar is...

Het beste antwoord

Jij denkt na en dat stemt tot vreugd. Blijven doen en niet geloven in pauselijke sprookjes. Dan komt alles goed met ons.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk! Ik geloof ook niet.

Andere antwoorden (7)

Na uit de Hof van Eden te zijn verdreven, kregen Adam en Eva zonen en dochters. Drie zoons worden in Genesis met name genoemd. De eerste twee zoons waren Kaïn en Abel. Na de dood van Abel, gaf Eva het leven aan een zoon die zij Seth noemde, want, zei ze, ‘God heeft mij in de plaats van Abel, die door Kaïn is gedood, een ander kind gegeven’. Kaïn was ondertussen vertrokken met een vrouw die zijn zuster moet zijn geweest. Hij bouwde, na een tijd over de aarde te hebben gezworven, de eerste stad. Adam was 130 jaar toen hij Seth verwekte. Hij leefde daarna nog 800 jaar en kreeg met Eva nog veel andere kinderen. Hij stierf toen hij 930 jaar oud was.

Toegevoegd na 2 minuten:
In Genesis 4 worden Kaïn, Abel en Seth genoemd als kinderen van Adam en Eva. In een van de pseudepigrafen van de Bijbel, het Boek der Jubileeën, worden negen kinderen van Adam en Eva genoemd, waaronder dochters met namen als Azûrâ, Awân, Lebuda en Qelimath. Azûrâ werd de vrouw van Abel en Awân de vrouw van Kaïn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed gevonden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarom die min? Het is gewoon goed. +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wahaha xD
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 voor je duidelijkheid
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Klopt helemaal... Tenminste als je erin geloofd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Back too life, back to reality....
Het verhaal van Adam en Eva is een prachtige mythe.

Er zitten in een mythe een hele hoop betekenissen.

Letterlijk kan je het verhaal niet nemen. De betekenis is wel belangrijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de tweede eeuw na christus heeft de kerk een selectie gemaakt uit de vele geschriften om op te nemen in het canon van de bijbel. De rest van de geschriften staan bekend als apocriefe boeken. Ze hebben dus bewust gezocht naar de geschriften die in overeenstemming te brengen waren met het beeld dat de kerk van de schepping, God of Jezus wilde neerzetten.

In andere geschriften hebben adam en eva meer dan twee kinderen, waaronder dochters, zodat het verhaal in essentie nog kan kloppen (voorbeeld Jubileeën). Maar inderdaad kan het verhaal volgens het huidige scheppingsverhaal niet kloppen, tenzij Eva seks heeft met haar zoon.

Toegevoegd na 13 minuten:
Wat ik nog veel interessanter vind is bijvoorbeeld het Boek van Henoch, waarin ook in de huidige bijbel meerdere keren naar verwezen wordt. Dit boek zou bijna opgenomen worden in de canon van de bijbel en beschrijft de voortplanting van engelen en mensen waarbij ook de leer over posities van sterren en planeten in het heelal naar voren komen. Henoch is de zevende afstammeling van adam. Maar dit boek paste nou eenmaal niet bij het beeld van de kerk wat men zou moeten gaan geloven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben zelf niet gelovig,maar ze zeggen toch dat adam en eva de eerste personen op de aarde waren?Er word niet gezegd dat ze de enige waren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mee eens.+
Door een groot taboo in de huidige tijd: incest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is taboe
kijk maar op wiki als je er meer van wil weten
Adam en Eva hadden zonen en dochters. dus het kan wel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Adem en Eva hadden 40 kinderen uit 20 zwangerschappen. Allemaal tweelingen bestaande uit een jongen en een meisje .
Om voor nageslachten te zorgen , gaf Allah swt (God) toestemming om te trouwen met zus of broer , maar niet uit dezelfde zwangerschap .
Toen er voldoende nageslachten waren , zodat broer en zus niet meer met elkaar hoefde te trouwen , werd dit verboden.
9 maanden geleden