zijn gympen slecht voor je voeten?

ik heb ooit eens gehoord dat het dragen van gympen slecht is voor je voeten klopt dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (7)

het is vooral slecht voor je rug om altijd op gympen of bijvoorbeeld nike airs te lopen, dan kun je echt heel erg last van je rug krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor als je ze maar regelmatig uit doet, dus als je thuiskomt lekker op je blote voeten lopen,of sloffen/sokken, maar de telt voor elke schoen, De hele dag op naaldhakken lopen is slechter voor je omdat dit je hele houding beïnvloed, maar die gooi je vanzelf wel uit als je er uren op gelopen hebt.
Dus lekker lopen op je gympen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de wetenschap gaat men ervan uit dat het lopen op blote voeten het beste is. Gympen met platte zolen benaderen de blote voet het dichtst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tegenwoordig zijn goede gympen zo goed "op de voet" gemaakt met alle ingebouwde steunpunten en verhogingen in het voetbed dat het niet veel kwaad meer kan, sterker nog ze zijn altijd nog beter als een paar hakjes of ballerina's etc.
De aller eerste generatie gympen waren plat, hadden door het kunstof totaal geen ventilatie en ook heel weinig steun. Dus toen waren ze echt slecht voor je voeten.
Het is wel altijd goed, met elk schoeisel om ze regelmatig te wisselen. Ook bijvoorbeeld met werkschoenen dus.
Je voeten gaan vaak naar schoenen "staan"en afwisseling is dus goed voor je spieren en daardoor ook weer voor je rug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt helemaal van het soort gympen af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van het lopen op gympen kan je klachten krijgen zoals , rugpijn, knieën, heupen, nek, hoofdpijn. enkels, voeten enz.
Natuurlijk zullen er betere en slechtere gympen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik was pas geleden bij een podotherapeut, en ik heb hem gevraagd wat voor schoenen goed zijn om te kopen. Hij heeft nniks gezegd over wel of niet gympen, alleen dat de achterkant bij je hiel stevig moet zijn om ondersteuning te geven (en nog een paar tips die specifiek van toepassing zijn op de vorm van mijn voeten).
De hele dag je gympen dragen, dus ook in huis, zou ik wel afraden, tenminste als je van die heel dikke sportgympen hebt. Voor je voeten is het wel fijn om ook wat lucht te krijgen en vocht kwijt te kunnen.