Luisteren mannen slecht of lijkt dat maar zo?

Ken je dat dames: je vertelt iets aan je partner en terwijl je aan het praten bent ziet hij iets of vraagt hij zich ineens iets af en onderbreekt je gewoon.. Al honderden keren heb ik hem er op geattendeerd en tientallen keren keren zijn er woorden over gevallen maar het is nooit anders geworden.. wie, o wie, weet een afdoende manier om dit de kop in te drukken????

Okay, laten we vergeten dat ik zei: de kop in drukken... is inderdaad niet helemaal correct want het is echt wel een lieverd hoor en zou hem echt niet willen veranderen..alleen dit punt is inmiddels erg lastig voor me aan het worden.. EN laten we zeker ook voorop zetten dat ik geen type ben dat oeverloos zwamt maar dat het juist gaat om zaken van alledag..waar vaak ook zijn mening over nodig is....

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
2.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is dit altijd zo geweest of alleen de laatste tijd? Indien het laatste het geval is, dan schort er toch waarschijnlijk iets aan de relatie!

Het beste antwoord

Ze luisteren niet echt slecht, ze luisteren vooral anders... Mannen zijn gericht op oplossingsgericht denken, terwijl wij, vrouwen, gewoon vertellen om ons hart eens te luchten niet per se om alles opgelost te zien. Mannen horen een verhaal, kunnen niet meteen een oplossing bedenken en richten hun aandacht dus op iets anders, wat voor ons betekent: ons onderbreken of over iets anders beginnen... niet makkelijk dus om dit te veranderen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede verklaring, en als man zijnde heel herkenbaar. En dan die verhalen vaak van die vrouwen : - )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onze verhalen zijn meestal superinteressant, alleen ontgaat jullie het nut van al dat gekwebbel ;-)))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vermoedde al zoiets :)

Andere antwoorden (11)

ze luisteren niet slecht ....ze luisteren niet!!...en hebben een selectief gehoor....ik vind ook niet dat je naar je partner MOET LUISTEREN klinkt erg als een hond die moet luisteren..ze moeten je begrijpen en daarop aanvullen.......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Vrouwenstemmen zijn te complex voor de meeste mannen. Dat komt omdat een man zijn hele brein moet aanspreken om een vrouwelijke stem te kunnen ontcijferen. Voor een mannelijke stem is dat niet nodig: een hersenkwabje volstaat, ontdekten Britse onderzoekers. De ontcijfering van een vrouwenstem is zo vermoeiend dat een man deze liever negeert."

Zo, hebben we dat weer verklaard, wat zei je ook al weer? :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ik heb twijfels bij dit onderzoek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ook, lijkt me biologisch onmogelijk om te overleven als we zulke beperkingen hadden.
Mannen luisteren niet slecht, maar selectief, we filteren in principe alle oninteressante vrouwenverhalen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is misschien niet leuk om te horen, maar ze zijn OPRECHT niet geïnteresseerd. Je verhaal is een vervelend oponthoud. Trek je conclusies.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
MACHOOOOOO !!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Antwoordman: dat is wel heel kort door de bocht...
AWM
14 jaar geleden
Yes, life sucks....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Leuke verklaring, gaat niet in alle gevallen op denk ik, maar soms wel degelijk.
AWM
14 jaar geleden
Helemaal geen leuke verklaring. Diep triest. Maar je komt het ook tegen bij vrouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het wel bij zowel mannen als vrouwen die tegen me praten dat het voorkomt dat me dat helemaal niet interesseert. In die zin heb je daarvoor een goede verklaring bedacht en dus een goed antwoord op deze vraag.
Volgens mij doen ze het om te pesten.
Je vraagt gewoon weet je nog wal wat ik zei en dan zegt hij dat of hij geeft een onkennend antwoord en dan zeg je terug "sorry wat zei je" met een big smile.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang je nog denkt dit "de kop in te kunnen drukken", is een oplossing nog heel ver weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leer de woorden relevant en bondig.

Dus niet steeds herhalen of nogmaals iets vertellen wat je al hebt duidelijk gemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij sommige vrouwen heb ik dat ook. Ook bij mijn vriendin, maar dan slechts heel af en toe.

De reden: zo'n vrouw babbelt maar door, babbelt maar door, babbelt maar door... Voor een man is luisteren nu eenmaal een inspannende bezigheid. Zoiets als lange formulieren invullen voor een vrouw, stel ik me zo voor.

Een man zou zeggen: "Zullen we het lampje links of rechts van de bank ophangen? Je zit meestal links de krant te lezen, dus links is handig. Maar dan hangt het wel wat dicht bij het schilderij. Dus toch maar rechts?"

Kort, bondig, beperkt tot het punt waar het om gaat.

Een vrouw zou over het lampje beginnen (man luistert), maar er dan bij halen wat er in de Flair staat (man moet zich heel erg inspannen om nog te luisteren), de kleur van het schilderij aan de andere kant van de kamer erbij betrekken (aandacht van man zakt weg, dit is niet interessant, vermoeidheid treedt in), uitwijden naar het lampje dat bij Marijke boven de bank hangt (volkomen irrelevant, man kijkt naar voorbijfietsend mokkel), die mooie lampenzaak noemen (man hoort heel vaag iets dat over winkels gaat, dat is niet interessant, haakt nu definitief af), bij het passeren van andere voetgangers een opmerking maken over het hondje dat zo'n leuk krullend haar heeft (man denkt aan het boek dat hij nog aan Piet moet teruggeven), uitkomen bij de secretaresse die ook zo'n lief hondje heeft (man kijkt naar groep racefietsers, lijkt hem ook leuk om te doen), dan uitkomen bij het lampje dat die secretaresse heeft gekocht (man wordt hardhandig in zijn ribben gepord door vrouw die eindelijk merkt dat man niet luistert).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL +1 voor je vermakelijke antwoord!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk verwoord en herkenbaar :)
+1
Nee sorry, ik herken het niet. Niet van mijn vriend, mijn vader, andere mannelijke vrienden. Dat ze anders luisteren geloof ik zeker, maar slecht of helemaal niet? Misschien komt het omdat ik zelf ook allergisch ben voor dat eindeloze en oeverloze gezwam van sommige vrouwen. Veel mannen haken dan af en horen wel maar luisteren niet, iets wat ik me goed kan voorstellen.

Ik kan je alleen maar adviseren om te beginnen met kort en bondig te zijn als het over een belangrijk onderwerp gaat. Zodat je zijn aandacht erbij houdt. Vervolgens is er dan hopelijk een mogelijkheid het verder uit te diepen en zijn aandacht vast te houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga ervan uit dat alle mannen communicatie-gehandicapt zijn, dan zal het ooit een keertje meevallen dat dat wat je dacht even niet waar blijkt te zijn... En met die ene man kun je dan wel normaal praten zoals je dat met vrouwen gewend bent, maar uitzonderingen bevestigen wel de regel...

En in de kop drukken gaat je niet helpen, gewoon accepteren dat de helft van de mensheid communicatie-gehandicapt is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien heb ik een heel uitzonderlijke, geweldige man, want dit herken ik helemaal niet. Of misschien lijk ik zelf op een man, want het overkomt mij ook wel eens bij sommige vrouwen dat ze oeverloos tegen me aan beginnen te kletsen, zo'n spraakwaterval die kant noch wal raakt en waar ik onmogelijk mijn aandacht bij kan houden omdat ze niets relevants zeggen. Of misschien kun je jouw specifieke ervaring simpelweg niet extrapoleren naar een oordeel over mannen in het algemeen.

Ik weet wel dat ik nooit de behoefte voel om bij mijn man iets 'de kop in te drukken'. Hij is niet perfect (ik trouwens ook niet) maar ik hoef hem niet op te voeden, te veranderen, 'subtiel' te sturen of te manipuleren. Hij is een volwassen man, geen kind of huisdier.

Ik praat liever mét hem dan tégen hem, volgens mij doet dat wonderen voor de aandacht die iemand op kan brengen voor wat je vertelt.