Het Windows-logo; Hier in staan de seizoenen verwerkt. Welke kleur is welk seizoen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Blauw = winter,
geel = voorjaar,
groen = zomer
rood = herfst.

Zeker met de kleine symbooltjes (vlinder, herfstboom, bloesems en sneeuwvlokjes) lijkt me dit eigenlijk wel voor de hand te liggen.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Mij lijkt blauw van de winter en groen van de zomer.
Oranje en geel zijn dan dus herfst en lente. Dan is het maar net of je met de klok mee draait of niet welke wat is. Ik zou zeggen oranje voor de lente en geel voor de herfst.

Toegevoegd na 58 seconden:
Als ik nu naar je plaatje kijk en dan het gras en de boom in het oranje en geel zie, dan zou ik het omdraaien. Gras + geel is lente en oranje + boom is herfst
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oranje=hefst
geel= zomer
groen= lente
blauw=winter
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de gok :-)
Rood zomer
Blauw winter
Groen lente
Geel herfst
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb nooit geweten dat die voor de seizoenen staan, maar als dat zo is, dan vermoed ik:

blauw - winter (ijsblauwe lucht)
groen - lente (planten komen tot leven)
geel - zomer (zonnig geel)
oranje - hefst (oranje bladeren)