ik zou graag willen weten welke verzekering ik moet afsluiten?

wie o wie help me ik zou graag willen weten welke verzekering er is om een soort erfenis of geld bedrag achter te laten voor mijn dochter. ik heb al een gewone uitkeerende uitvaartverzekering. maar vroeg me af of je er niet een soort verzekering voor afkunt sluiten is ik heb geen eigen huis of hyphotheek..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Je kunt toch een overlijdensrisicoverzekering afsluiten met als begunstigde je dochter?
Deze keert uit wanneer jij overlijdt ten gunste van je dochter.

Je kunt ook kiezen voor een gemengde levensverzekering, deze keert aan het eind van de looptijd een bedrag uit wanneer je nog in leven bent, en bij overlijden tijdens de looptijd keert hij ook uit. En dat kan ten gunste van je dochter.

Informeer wel even goed bij je bank hoe het fiscaal zit.

Overigens zou ik kiezen voor een overlijdensrisicoverzekering want een verzekering waarin je spaart (een gemengde verzekering) daar zitten nogal wat verborgen kosten in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ga eens langs bij een verzekeringspersoon. Die kan je precies vertellen wat de mogelijkheden voor jou zijn in jouw persoonlijke situatie.
Kies liefst een onafhankelijk iemand die (vrijwel) alle verzekeringen onder zich heeft zitten (zoiets als de hypotheekshop, maar dan voor verzekeringen). Ik weet dat het hier in de buurt zit, maar vast ook wel elders in het land.
Ik denk dat je daar mee aan hebt dan aan alle goedbedoelde adviesen die hier misschien naar boven komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je denkt dat je niet meer zo lang zult leven, maar je moet niet ziek zijn, want dan ben je bekend risico, dan zou je een overlijdensrisicoverzekering kunnen sluiten.
Maar dat moet je niet doen als je al ouder bent Want dan is de kans dat je snel zult overlijden al groter en dan is de verzekering duur.

Geen spaarplan nemen, want daar zitten weer veel kosten in die je aan de maatschappij moet betalen.

Een ongevallenverzekering die uitkeert bij overlijden kan lucratief zijn, mits je overlijdt door een ongeval.

Gewoon sparen.

Kijk hoeveel je kwijt bent na 20 jaar premiebetalen, en hoeveel je dochter dan bij je overlijden zou krijgen, en vergelijk dat met 20 jaar sparen, tegen een rente van 3%.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan moet je wel nog 20 jaar leven, wanneer de vraagsteller overlijdt na 1 jaar is er weinig te halen.