Wat is een mooie uitvoering van de Hohe Messe?

Ik ben op zoek naar een goede (de beste) uitvoering van de Hohe Messe. Ik heb die van Herreweghe van 1998 maar die vind ik niet mooi. Veel te ingetogen, de Hohe Messe moet wat body hebben, vind ik. Maar een oude uitvoering vind ik ook niets. (bijv. Rilling.) Die van van Veldhoven bevalt me wel maar wie kent een nog betere uitvoering? (Niet te klein koor zoals Suzuki, Junghanel, Bruggen en Kuiken en een jongenskoor vind ik ook niet mooi.) En 1 die nog te koop is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (1)

Er verschijnt een nieuwe dubbel-CD van het Nederlands Bach-koor en orkest o.l.v. Pieter Jan Leusink met diverse solisten. Misschien is dit wat je zoekt.

Kijk onderaan deze site:
http://www.pieterjanleusink.nl/nl/catalogus.asp?dmbdID=101&caheID=2&menu=bachchoirorchestra1