Nee hoor helemaal niet.
Neem nou mijzelf;

Ik ben zeker niet volmaakt, want ik heb een pukkel op mijn neus en draag lenzen. Ik ben dus onvolmaakt.

Maar ik ben zeker niet lelijk! Ik ben gewoon een knappe gozert!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen kunnen door dingen waar ze niets aan doen kunnen nooit onvolmaakt zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, waarom. Wat de een lelijk vindt kan de andere juist weer mooi vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee absoluut niet...

Lelijkheid is asymmetrisch, lelijkheid is oud en verlopen... en wat niet al nog meer...

Volmaaktheid zou dan mooi zijn in jouw ogen, nee dat is niet zo...

Onvolmaakt is heel mooi... Een bloemetje in de lentewind, spreidt zijn geur aan een ieder die kan ruiken is onvolmaakt, maar oh zo mooi...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We zijn allemaal volmaakt maar niet allemaal even 'mooi'.

Mooi is veranderlijk en verschilt per cultuur en groep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat denk ik niet. Dit versta ik onder onvolmaaktheid: Als ik bij mezelf kijk zou ik wel die vetrolletjes weg willen hebben. En ook dat grote litteken op mijn arm.

Lelijk: heeft met je smaak te maken. De een vind dit mooi en de ander vind dat lelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee hoor.
zijn twee andere dingen.
lelijk is: niet aantrekkelijk om te zien, naar te kijken
onvolmaaktheid is: imperfect, onvolkomen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Persoonlijkheid lijkt mij belangrijker dan uiterlijk.
"Beauty is in the eye of the beholder", wat voor mij zoiets betekent als: schoonheid is wat je waarneemt, niet hoe iets of iemand er uiterlijk uitziet. De waarnemer/waarneemster legt het er zelf in. Er zijn geen objectieve normen voor schoonheid.
Geldt voor veel kunstwerken. Ook voor mensen die wel of niet op elkaar vallen.
Google even naar het gelukkige echtpaar Edith Ringnalda en Simon Vinkenoog. Er zijn veel goeie dingen over Simon te zeggen, maar niet dat het een "beau hunk" of iets dergelijks was. Toch was dat een heel erg hechte relatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onvolmaakt betekent gewoon onvoltooid, onvolledig, of niet zonder gebreken.
Er zijn vele begrippen die je onvolmaakt kunt noemen.

Lelijk is: niet fraai, niet knap, of wat een onaangename indruk maakt.

Iemand met een bijv. een moedervlek in zijn gezicht zou je niet volmaakt/onvolmaakt kunnen noemen, maar deze persoon hoeft zeker niet lelijk te zijn.
Vaak kan een (kleine) onvolmaaktheid juist iets extra's toevoegen aan het uiterlijk of de persoonlijkheid van een mens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vanavond bij "de wereld draait door" besprak men de zelfmoord van een jongen van 15 jaar. Die had een hazelip en werd daardoor zo vreselijk gepest dat hij een einde aan zijn leven maakte.
Pesten........omdat iemand lelijk zou zijn?
Omdat lelijk onvolmaakt zou zijn?

Dat is grof, vreselijk, afschuwelijk en niet te begrijpen.

"David Isarin werd op school ernstig gepest. Hij wisselde meer dan eens van school, maar dat mocht niet meer baten. David pleegde op 15-jarige leeftijd zelfmoord. Anna Kleinloog was een goede vriendin van David, die vertelde wat een leuke, humoristische jongen die David was."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
amc
14 jaar geleden
Ik heb het ook gezien. Hoe bestaat het dat er niemand voor zo`n jongen opkwam. Zeker als leerkracht valt je toch ook op dat die jongen altijd alleen is. Ik denk wel eens het kan niemand wat schelen, signalen worden niet opgepakt. Diep en diep triest!+1
Nee, natuurlijk niet.

Want dan zou iedereen lelijk zijn, want niemand is volmaakt (in de zin van perfect).
14 jaar geleden
wat is lelijk, en alleen Allah is volmaakt

als er geen lelijke mensen zouden zijn, zou er ook niemand knap zijn, dus vanaf nu niet meer indelen en catalogiseren en iedereen is knap!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, natuurlijk niet... wat mooi of lelijk is, is zo individueel... in principe is geen mens volmaakt, ook de allermooiste niet... misschien wel juist niet, want knappe mensen worden vaker vriendelijk behandeld dan lelijke, maar zelf zijn ze lang niet altijd zo vriendelijk...
Zolang hij /zij maar vrolijk en vriendelijk blijft, is zelfs de lelijkste mens volmaakt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist helemaal niet, soms zijn de lelijkste mensen het volmaaktst. Met uitzonderingen natuurlijk