Gaat een vulpen echt "naar je hand" staan?

Of is dat een fabeltje?

Toegevoegd na 1 week:
Iedereen bedankt!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
4.1K

Antwoorden (5)

Ik ken iemand die al 30 jaar dezelfde dure vulpen gebruikt en zelfs de inkt ervoor zelf maakt, dus die vind van wel.

De pen van een vulpen gaat "naar de hand" staan van degene die hem gebruikt. Dat was vroeger in ieder geval zo, toen de punten veel flexibeler waren. Tegenwoordig worden de punten veel steviger gemaakt, omdat de mensen harder op papier drukken met de pen door gewenning aan de balpen. Omas en Pelikan maken vulpennen die nog wel een zekere flexibiliteit hebben. Deze vulpennen gaan dus wel naar de hand staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik het me goed herinner, had ik vroeger een vulpen voor linkshandigen. (jaren 90)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt deze waren duurder. Ik kreeg deze niet. Drukte altijd eerst even zacht op de punt zodat deze iets anders ging staan en daarna schreef deze heerlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ ! Duidelijk antwoord Momopoyolo
Ja. Omdat ik een nogal merkwaardig schrijf (rechtshandig, maar met de penvoering van een linkshandige) verbuigt de pen en kan een ander er nauwelijks meer mee schrijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja zeker weten, even wennen maar dan schrijft het geweldig, soepel, mooi. En een ander die er even mee zal schrijven vindt het een rot pen.

Ook zijn er speciale vulpennen voor mensen die linkshandig zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat is echt zo... Waarom omdat de punt slijt... En die slijt precies daar waar de druk het grootst is, dus precies zoals jij schrijft slijt die punt en dat is nu het "naar je hand staan" betekent... Dus dan glijdt de pen heel goed, precies op die manier zoals je gewend bent... Het is een symbiose bijna...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dit is waar. Je gebruikt altijd dezelfde houding en dezelfde druk en naar dit gebruik gaat hij 'staan'.
Het is net als een dunschiller. Ik heb al 20 jaar dezelfde. Een metalen waarmee ik vliegensvlug schil. Een ander kan er niet eens mee schillen.