Wat zijn dit voor plastic opengebarsten omhulsels?

Wij wonen nu sinds 2 jaar in een nieuwbouwwoning. Op het dakterras en in mijn tuin vind ik geregeld deze langwerpige (ongeveer 5 cm lang) omhulsels. Ze zijn opengebarsten, hol van binnen, en van hard, dun plastic. Kan iemand mij vertellen wat het zijn?

http://i62.tinypic.com/r7ri44.jpg

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Overig
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hij pakt de foto niet....!
Cryofiel
9 jaar geleden
Zet je foto op tinypic.com en plaats hier een link naar je foto. Ik zie die dingen bij mij in de straat ook regelmatig liggen. Geen idee wat het zijn.
fremar
9 jaar geleden
Je kan bv hier uploaden en de link bij je vraag voegen:
http://nl.tinypic.com/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://i62.tinypic.com/r7ri44.jpg
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het lijkt toch op iets waar een kruitlading in heeft gezeten. Mogelijk afkomstig van zwaar (professioneel) vuurwerk? Of lichkogels / knalmunitie tegen spreeuwen?
Cryofiel
9 jaar geleden
Die hulzen die ik in mijn straat zie, zijn veel "netter" opengebarsten. Meestal met een enkele rechte scheur in de lengterichting.

Antwoorden (1)

Volgens mij zijn het vuurpijlen (zie afbeelding).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
dus volgens jou schieten ze daar regelmatig vuurpijlen af.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Daar lijkt het toch op.
ronron1212
9 jaar geleden
Niet echt want het meeste van een vuurpijl is karton
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit denk ik niet. De punten zijn stomper dan die van een vuurpijl. Daarbij zijn vuurpijlen vaak gemaakt van felle kleuren. De dingen die ik vind zijn donkerder van kleur.
In ieder geval bedankt voor het antwoord!