Als een blind persoon Paddo's eet wat ziet die dan ?

Iemand die ik ken at eens paddo's en zag toen allemaal rare dingen.
Hoe kan een blind persoon zich dat voorstellen?
Omdat ze geen beeld van dingen hebben, want hoe kan iemand die nog nooit wat heeft gezien en van zijn geboorte af blind is zich nu een kleur of een rode puntmuts voorstellen?
Ik wist er niets op te zeggen en (domme vragen bestaan niet).

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.4K
AWM
14 jaar geleden
"Iemand die ik ken" LOL.

Het beste antwoord

Paddo's verstoren simpelweg je waarnemingen. Een blind persoon zal dus niets 'zien', maar rare dingen gaan horen, voelen of misschien zelfs ruiken. De waarnemingen van zintuigen die bij een persoon wél werken zullen verstoord worden, bij de nietwerkende zintuigen is er gewoon niets te verstoren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Een blinde ziet niets. Ook geen kleuren. Ongeacht het aantal paddo`s wat hij/zij eet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand die vanaf het 'begin' blind is kan zich een ander beeld vormen bij alledaagse dingen, bv. wolken zullen misschien als watten zijn. Maar wat ze nooit echt gezien hebben kunnen ze ook niet van weten hoe het eruit ziet.

Paddo's vervormen de realiteit een beetje. Ik heb alleen ervaring met de 'lichte' mexicaantjes en die maken de realiteit net iets anders (vaak net iets mooier).
Een simpel voorbeeld:
een stukje gras kan je zien als een stukje gras, maar met paddo's zie je elk afzonderlijk sprietje in detail, de schaduw en je kan er zelfs heel diep over fantaseren hoe de sprietjes samenwerken en een mooi plaatje vormen, of zelfs een eigen wereldje vormen. En je eigen fantasie kan daar weer verder op gaan (door in dat wereldje te gaan wonen.. hoe de pannekoeken daar smaken of wat daar voor dieren wonen..)

Een blinde met paddo's zal alles op een andere manier zien, maar wel hetzelfde ervaren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt blind zijn door afwijkingen aan het oog of je kunt blind zijn door afwijkingen aan de zenuwen of hersenen. Als je blind bent door afwijkingen aan het oog zelf, kun je mentaal nog steeds beelden zien. Als je later blind bent geworden, zal de halucinatie bij het eten van paddo's niet eens veel verschillen met die van iemand die ziet. Maar ook iemand die altijd blind is geweest door oogproblemen kan zich een mentale voorstelling maken en bijvoorbeeld ook dromen. Alleen is niet na te gaan in hoeverre dat verschilt met dat van een ziende. Iemand die doof is en paddo's slikt kan ook auditieve hallucinaties ervaren -bijvoorbeeld stemmen of ander geluiden horen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een blind persoon zal niks zien dus die zal zich vreemder gaan voelen en denken als iemand die wel gekke dingen ziet..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niets, want blind is blind... Daar zit niets en door de paddo komt er ook niets te zien...

Hij kan wel andere sensaties hebben die niet kloppen maar niet visueel...