p'soonlijk vind ik het zelfs vrij veel.

Toegevoegd na 50 seconden:
Volgens Nibud is het de bovenkant van het gemiddelde inn Nederland:
http://www.nibud.nl/omgaan-met-geld/kinderen-en-geld/zakgeld.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Ja hoor.
dat krijg ik ook ongeveer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meer dan zat.
13 jaar is nog niet heel oud. Het is misschien zelfs slimmer om steeds minder te gaan geven, naarmate ze ouder worden. Zodat ze zelf een baantje gaan zoeken. En ze moeten ook leren sparen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind van wel. Hangt er vanaf wat het kind er zelf van moet betalen. Die van mij krijgt minder, hij koopt er af en toe een verjaardagscadeautje van, geen kleding, af en toe iets lekkers op school.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een geldkwestie die iedere ouder voor zijn/haar kind moet kiezen.
Ik zelf als 21-jarige vind €5,- per week zeker al genoeg..
Hoewel ik zelf niet het type zakgeld geven ben, vind ik 2,50 eigenlijk wel een goed bedrag. Kinderen moeten leren sparen en zoals hiervoor ook al werd gezegd naarmate ze ouder worden zelf een baantje zoeken om zo voor zich zelf te sparen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat vind ik zelf echt wel goed!

Hij is pas dertien, maar het hangt een beetje van de persoon af, de ene persoon kan genoegen nemen met de spullen die die heeft en hoef niet zo vaak iets nieuws, de andere wil meteen alles hebben wat die ziet.

Meer geld geven moet je overigens echt niet doen, dit is al meer dan genoeg! te veel geld geven kan slecht zijn, ik weet niet hoe goed zijn besef van geld is.

Ik zou ook kijken naar hoe nuttig hij het geld gebruikt, koopt hij telkens snoep, dan zou ik het een beetje in dimmen.

Toegevoegd na 1 minuut:
het hangt van zijn geld besef af of het bedrag goed is, als die maar wel leert dat werken en sparen voor geld voor de meeste mensen nodig is in deze wereld. Dan is het neit zo erg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het beste kan je beginnen met 12 jaar zakgeld 2,50 en dan iedere jaar weer 2,50 erbij.... zo ben ik begonnen en het gaat prima ik weet nu hoe ik met geld om kan gaan en wanneer ik het kan gebruiken niet voor eten van dat betalen je ouders.. maar waar je wel voor kan sparen is bijv. als je een hele leuke pet ziet hangen in de winkel kan je er voor sparen !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zakgeld, het woord zegt het al, lijkt mij genoeg, het is tenslotte geen spaargeld.

Als je twijfelt begin dan lager, want je kunt niet meer naar beneden, (normaal gesproken)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
valt wel mee.
ik ben 12 jaar en krijg €75 per maand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is genoeg, ik ben 16 en ik krijg al 4 jaar 12.50 per maand en ik heb nooit problemen gehad met geld.
Al werk ik wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker wel! Ik krijg dit ook en kan er echt wel mee leven!
Ik moet er nog wel een beetje voor werken zelfs, maar je kan niet alles zo krijgen!