Die soort die zich het snelst aanpast, overleeft... Dus daarom zijn er wel kleine zoogdieren en geen grote dinosauriërs meer... De kleine zoogdieren konden zich veel beter aanpassen aan het koude klimaat, tijdens een ijstijd of andere grote catastrofe... Daarom zijn de dino´s er niet meer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het betekent dat de soort die het best is aangepast overleeft (fit = passen).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Degene die het best aanpassen aan de omstandigheden zullen op den duur overleven. Overigens blijkt uit het artikel op wiki dat Herbert Spencer de uitdrukking als eerste gebruikte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De sterkste overleeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is de veel voorkomende misvatting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je 'sterk' alleen als spierkracht ziet, heb je gelijk....maar 'sterk' is natuurlijk veel meer dan dat : anders had de mens nooit kunnen ontstaan, en zó explosief zich vermeerderen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan blijft het nog een verwarring scheppende en daarmee slechte vertaling. -1
Overleven van de sterkste, dat betekent het letterlijk. Dit houdt in dat degene die zich het best aanpast aan de omstandigheden het overleeft en een volgende generatie kan creerenn, waarin hij zijn goede eigenschappen doorgeeft. Op plaatsen waar de omstandigheden anders zijn zullen dus andere dieren overleven waardoor op elke plek dieren anders kunnen zijn, zoals Charles Darwin heeft ondekt op de Galaposos Eilanden. Hier hebben bijvoorbeeld de vogels op het ene eiland een andere snavel dan o het andere eiland omdat dat het beste bij de voedselomstandigheden past. Als je snavel niet op het eiland passte overleefde je het simpelweg niet en doordat alleen bijvoorbeeld de breedsnavels overleven en kunnen voorplanten, hebben alle vogels uiteindelijk alleen nog het gen van breed snavels. Zo werkt de Survival of the Fittest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hetzelfde als natuurlijke selectie.
Je kunt de antwoorden van je beide vragen combineren.