Waarom is het water in boven uit de kraan kouder dan beneden?

?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
2.3K

Het beste antwoord

ligt er aan waar jou ketel hangt, en hoe ver de "reis"van het water door de leidingen naar de kraan is, en of er nog verwarming in het spel is waar de leidingen langs lopen. Als beneden de kraan, vlakbij de ketel zit, en eventueel nog langs cv leidingen loopt, of door een warme tussenmuur, is het water minder koud, als wanneer de leiding zijn hele reis naar boven maakt door de wanden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dan legt het water op weg naar die kraan een langere weg af door onverwarmde ruimten.
14 jaar geleden
Het kan ook nog zijn, behalve de afstand dat de leidingen beneden beter zijn geïsoleerd dan boven dan krijg je nog meer warmte verlies.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt af van het doorlopen traject van het water... Op den duur moet de temperatuur onder en boven net zo hoog zijn, bij koud en bij warm water... Het water moet alles wat het tegenkomt onderweg allemaal dezelfde temperatuur maken als het water... En al stromende maakt het water alles zo koud/warm... Dus na verloop van tijd moet het verschil weg zijn... Het is dus alleen een kwestie van tijd... Onder is de weg korter, dus daar is dat sneller... Boven duurt dat wat langer...