Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een taliban wel te vertrouwen?

Zou jij ze wel vertrouwen, of liever toch niet?..

heb je kozen van niet,.. geef dan ook aan waarom niet.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
793

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De Islam is veel meer aanwezig in de dagelijkse gang van zaken in de samenleving dan veel andere geloven. Er is niet zoiets als scheiding van kerk en staat, zoals hier al een tijdje het geval is. Hierdoor komt de Islam al snel over op Westerse samenlevingen als een bedreiging welke de hele samenleving wil overnemen.

De Taliban gaat hierin nog een stapje verder en is een extremistische beweging. Zoals met veel extremistische bewegingen houden deze een niet bijzonder realistisch gedachtengoed er op na, wat acceptatie ook niet ten goede komt. Doordat ze ook niet van hun standpunten wijken, worden ze als onbetrouwbaar afgeschilderd.

Is dit nu terecht of niet? De firma Bush heeft in de jaren 80 toch wel goede handel gedreven met deze beweging en zal hen niet direct als onbetrouwbare handelspartners bstempelen. Door alle negatieve media-aandacht zullen de meeste mensen echter een afkeer van de Taliban hebben. Zolang je niet direct met ze te maken hebt en afhankelijk bent van indirecte informatie zul je dus al snel oordelen dat ze onbetrouwbaar zijn.

Dit is mijns inziens het enige zinnige dat je er over zeggen kunt, speculeren heeft geen zin.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Liever niet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
je kan niemand vertrouwen die een bepaalde religie aanhangt en daar extreem ver ingaat
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als ik dit even terug koppel naar de beelden die ik gisteren avond bij Pauw & Witteman zag. Dan denk ik inderdaad dat het onbegonnen werk is. Lijkt me namelijk onbegonnen werk dat alle niet-moslims en daarbij specifiek de homo's Nederland verlaten, omdat moslims jochies van 15-17 jaar dat menen te kunnen eisen van de Nederlandse regering. Dan denk ik inderdaad dat er met de islamitische groeperingen totaal niet te praten is...

Sterker nog: Als de islamitische wereld echt zo zou denken dan vormen ze één gevaar voor elke vorm van democratie...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens Bush en ons journaal zijn ze dom en willen ze iedereen dood maken.
Ik vertrouw het journaal niet, en Bush al helemaal niet!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik neem aan dat je de Taliban bedoelt. Net als de Nederlander en de westerling.
De groep als geheel vertrouwen is erg lastig omdat er groepsleden zijn die radicaal zijn en een grote invloed hebben, dat gaat over en weer en geldt net zo goed voor Nederland en het Westen danwel Oosten.

Ik bedoel, vertrouw je Nederlanders? Zijn ook radicalen bij die ons willen doen veranderen (neo-nazi's, godsdienstfanatici, veganisten).

Natuurlijk zijn afzonderlijke Taliban-leden zoals ook afzonderlijke Nederlanders en westerlingen, best te vertrouwen).

Dat bij de Taliban de aanhang zo omvangrijk en fanatiek is, komt doordat mensen uit geloof en overtuiging voor een hoger doel strijden. Wij hollanders doen wat onszelf het beste uit komt en dat doe je nu eenmaal ik kleinere groepjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jahoor, als ik een taliban was zou ik mijn mede taliban buddies wel vetrouwen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Denk het wel, een Taliban is ook een mens. Het is een extremistische moslim, maar dat wil niet zeggen dat hij niet te vertrouwen is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die pundorikakhshya purokayastha;

Ik bepaal mijn vertrouwen in iemand niet op grond van zijn religieuze, politieke of andere overtuiging. Vertrouwen is eerder op karakter, eigenschappen of daden gebaseerd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik vetrouw geen mensen die zeggen in naam van allah mensen te vermoorden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding