Hoe wordt een grote kraan die bijv. flat etc bouwen opgebouwd (met een andere kraan?)?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
3.8K

Antwoorden (7)

Die bouwt zichzelf op (echt waar)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met een andere kraan kan ook hoor!
Zelf gezien.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat kan 'ie zelf. Kijk maar eens bij de link.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een kraan heeft in de onderbouw allerlei tijde lieren zitten om zich zelf op te bouwen ( en af te breken), er zijn tegenwoordig zelfs mobiele portaalkranen die zichzelf opbouwen door middel van hydrolische delen die als het ware 'uitvouwen', het enige wat dan nog moet worden toegevoegd is een contra-gewicht.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat hangt van het type kraan af. Er zijn bouwkranen (zie type1) die mbv een andere (vaak mobiele) kraan moeten worden opgebouwd.

Andere kranen (zie type2) kunnen zichzelf opbouwen. Deze kunnen dmv hydraulische en hijsinstallaties zichzelf oprichten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik woon op een bouwplaats nu, en ze rijden een vrachtauto in de straat, en binnen een kwartier komt daar als vanzelf een kraan uit tevoorschijn. En 's-avonds is hij (vaak) weer weg, of hij staat elders op het bouwterrein.

Er zijn natuurlijk vele typen, en andere typen zullen anders worden opgebouwd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een kraan kan door een andere kraan worden opgebouwd, maar dan kom jij met de vraag hoe die dan weer opgebouwd is.
Sommige (ik weet niet hoe groot marktaandeel) kranen kunnen zichzelf opbouwen. Men begint dan met een hydraulisch bovenstuk waar ook de cabine aanzit. Er kan telkens een nieuw stuk opgehesen worden en dan drukt het bovenstuk zich weer omhoog.