Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Een kogelbrief is verboden. Maar is het wel toegestaan om een vijand een strop in een doos te sturen? Een touw is echter niet verboden, een kogel wel.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
2.3K
Cryofiel
14 jaar geleden
Och, de mafia stuurt je een potlood met een afgebroken punt. Da's totaal niet verboden, maar het signaal is overduidelijk...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Een kogel werkt op afstand en voor een strop moet je die persoon vasthouden... Maar het is puur willekeur, dat ben ik met je eens...

Een strop in een doos mag wel, tot het een mode wordt en dan mag het wellicht ook al niet meer... De wetgeving loopt altijd achter de feiten aan... Alcohol in het verkeer werd pas verboden toen mensen zeiden: ik kon er niets aan doen, want ik was zo dronken dat ik die fietser niet kon zien of ontwijken... Pas toen werd het verboden, dus eerst moet er iets ontstaan dat later teruggedraaid werd... Het opsteken van een middelvinger naar een agent was toegestaan 40 jaar terug, maar ook dat is nu een gevangenisstraf waard...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is niet waar.
een touw is niet verboden, maar geknoopt tot een strop is het een ander verhaal.
het lijkt me dat de politie dit net zo serieus zal nemen als een kogelbrief, want beiden zijn vormen van bedreiging.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
volgens mij zijn kogels sowieso verboden om te hebben toch? dus dat kan misschien ook wel meespelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien moet je er ook wat poedersuiker bij doen..

Er is nergens iets te vinden over verboden touw, dus principe zou het mogen. Maar het zal als bedreiging worden gezien, en dan is het weer een ander verhaal.

Dreigbrief:
Een 'dreigbrief' is een brief waarin een persoon, doorgaans de geadresseerde, wordt bedreigd. Een dreigbrief wordt vaak anoniem of onder een pseudoniem verstuurd.

Een dreigbrief is er in elk geval in naam op gericht dat de ontvanger iets doet of laat. Het is ook mogelijk dat het versturen van de dreigbrief een uiting van onmacht of frustratie is, die er primair op gericht is aandacht voor de situatie van de verzender te vragen.

Bedreiging is strafbaar gesteld in artikel 285 van het wetboek van strafrecht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedreigingen die strafbaar zijn:

met openlijk geweld met vereende krachten, of
tegen een internationaal beschermd persoon of diens goederen, of met een misdrijf waarmee de algemene veiligheid van personen in gevaar wordt gebracht, of
met verkrachting, of met aanranding, of met een misdrijf tegen het leven gericht, of met gijzeling, of met zware mishandeling, of met brandstichting.

De aangever moet zich ook daadwerkelijk bedreigd
hebben gevoeld; met andere woorden: er moet sprake zijn geweest van een reële/serieus te nemen bedreiging.

Als je een strop naar iemand stuurt is dat omdat je hem/haar het leven zou willen ontnemen. Dit kan worden gezien als een bedreigen tegen het leven gericht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding