Waarom gaat een vogel met zijn poten in het water als die laag over een meer vliegt?

Netzoals een surfer zijn hand in een golf stopt tijdens het surfen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Volgens mij doet die vogel dat gewoon om af te remmen. Zij zijn niet zo dom als ons om eerst met hun voetjes te voelen of het water koud is. Merken zij trouwens toch niet met dat speciale vet wat ze in de veren hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Eventjes de voetjes wassen ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat snelheid afremmen een rol speelt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vaak niet alleen met de pootjes, maar scheppen ze ook even wat water op met hun snavel om te drinken tegelijkertijd.
Duiven gaan zelfs soms compleet in het water, en plonzen er wat in, en vliegen dan weer weg.
Om zichzelf te wassen, dus ook de pootjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij zwemvogels hebben de poten ook een functie om teveel aan lichaamswarmte af te voeren. Het kan dus dat ze na het vliegen even lekker snel willen afkoelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ofwel nog niet langs Hans Anders geweest, ofwel nieuwsgierigheid.

Wie weet of hij wel beseft dat het een meer is?

Weten welke vogel het betreft is wel belangrijk natuurlijk!

Een surfer die z,n hand in een golf stopt, ja, die verveeld zich waarschijnlijk wel heel erg. Maar ja, wat moet je anders doen op zo,n plank. Deze man of vrouw zal dit bij windkracht 8 a 9 ook wel uit z,n hoofd laten.

Maar het serieuze antwoord is: Net als bij een mens aan de rand van een zwembad. Even voelen, is het water koud ga ik er mooi niet in.
Is het water lekker dan Hoppa!

Ze zijn toch niet gek die beesten!

Verder zal het niet meevallen om met je poten door het water te slepen als je op 50 meter hoogte zit, tenzij....

Je hebt het al begrepen denk ik.

IK WEET HET NIET.