Wat is Box 1 (in economie) en hoe bereken je in die box iets uit?

Toegevoegd na 26 minuten:
Box 1 is een begrip uit de inkosmtenbelasting.

wij moeten bij economie iets bereken wat in die box valt, maar hoe doe je dat

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

In box 1 worden het inkomen uit werk en woning belast. Het belastbaar inkomen wordt berekend door alle inkomensbronnen bij elkaar op te tellen en daarvan alle aftrekposten af te trekken. De belangrijkste posten hebben we hieronder voor u op een rij gezet:

* bij elkaar optellen:
o loon uit dienstverband
o winst uit onderneming
o inkomen uit overige werkzaamheden, bijv. freelance opdrachten
o inkomen uit sociale uitkeringen en pensioen
o inkomen uit lijfrente producten
o inkomen uit alimentatie
o eigen woning forfait

* daarvan aftrekken:
o betaalde rente over eigen woning schuld (dus geen consumptieve rente)
o ondernemersaftrek
o werknemersaftrek
o uitgaven voor inkomensvoorzieningen
o betaalde alimentatie
o overige persoonsgebonden aftrek

Op het moment dat u bovenstaande posten op een rij zet, krijgt u uiteindelijk een saldo: het belastbaar inkomen uit werk en woning. Over dit saldo bent u inkomstenbelasting verschuldigd.

Is dit wat je bedoelt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (2)

Waar heb je het over?
Box 1 is een begrip uit de inkosmtenbelasting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de belastingaangifte is box 1 Werken en Woning. Je inkomen uit werk en woning dus, Ik denk dat je dit bedoeld? Economisch gezien bestaat er geen Box 1.