vogels hebben een cloaca ipv gescheiden uitgangen.
bij de paring worden de cloaca's een beetje uitgestulpt en tegen elkaar gehouden.
bij de vrouwelijke gans vormt zich een ei gaandeweg de doorgang door het zgn oviduct.
14 jaar geleden
Ganzen hebben seks.
Als er daarbij eieren bevrucht raken worden die na een tijdje door het vrouwtje uitgepoept.
Wanneer de eieren lang genoeg, en op een goede manier bebroed zijn geweest komen ze uit.
Dat is het moment waarop de ganzen zich hebben voortgeplant.