Hoe kan ik een bestelling aanmaken in SAP?

Ik werk als monteur in een technische dienst. Als er een onderdeel in het magazijn ligt, waarvan de minimale voorraad is bereikt, geven wij dat door aan diegene die bestelt. Is het mogelijk om in SAP (softwareprogramma) een aanvraag tot bestellen automatisch te genereren?
MAW: is het mogelijk dat onze besteller automatisch een seintje krijgt om iets te bestellen als de minimale voorraad is bereikt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
2.1K

Het beste antwoord

Het ligt eraan welk SAP-systeem je hebt, er zijn meerdere systemen gebaseerd op SAP en ze worden ook speciaal ingericht zoals het bij het bedrijf past. Maar in de meeste kun je een ondergrens (minimale voorraad) instellen waardoor automatisch een planorder gegenereerd wordt als de voorraad onder dat niveau komt. Een planner of inkoper bekijkt regelmatig deze planorders en kan ze op een simpele manier omzetten naar een echte order.
Let op, het is dan wel héél belangrijk dat alle spullen die gepakt worden ook in SAP geregistreerd worden! Anders kloppen de aantallen niet. En het is heel verleidelijk om bijvoorbeeld 's avonds als er niemand meer is en er toch een onderdeel nodig is het snel even gepakt wordt en later niet meer in het systeem gezet wordt.