Waarom lees of hoor je nooit dat er een man verkracht is of aangerand ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.4K

Het beste antwoord

Omdat...als het gebeurt...mannen zich daar heel erg voor schamen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hé..het anonieme minduimpje hoeft nog niet naar bed!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrouwen ook! Die min is niet van mij.

Andere antwoorden (12)

Hoor je wel. Het gebeurt echter minder omdat mannen over het algemeen weerbaarder zijn.

zie http://www.nujij.nl/man-verkracht-verkrachter-zoon.7285617.lynkx
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze meestal geen aangifte doen.
14 jaar geleden
Omdat mannen gezien worden als het sterke geslacht.
Het komt echt wel voor, alleen durven ze er niet makkelijk over te praten.
Voor vrouwen is het ook heel moeilijk, maar voor mannen nog moeilijker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja hoor in het homocircuit hoor je dat wel eens of in gevangenissen komt dat voor bij mannen, heb ik wel eens een artikel over gelezen. Maar er wordt kennelijk weinig aandacht aan besteedt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er worden weldegelijk mannen verkracht, alleen zij komen er niet of nauwelijks mee naar buiten. Er rust een enorm taboe op mannenmishandeling.

Een man loopt niet zo snel een politiebureau binnen en zegt; 'Ik wil aangifte doen, want ik ben verkracht'. En zeker niet als het door een vrouw is gebeurd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn leraar zij hierop altijd: "Mocht die man willen!!"

maar nee, ik denk ook omdat mannen weerbaarder zijn, maar meer omdat mannen zich er erg voor schamen en het er niet over willen hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat er een man fysiek sterker is als een vrouw.
Maar er gebeurt wel eens hoor dat een man wordt verkracht of aangerand. Maar niet overal natuurlijk. En daardoor hoor je dat nie zo vaak.
Ik had eenskeer gezien op tv dat zulke dingen vaak in guantanamo gebeurt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat dat nog steeds een taboe is. Het komt namelijk wel voor. Vaak doet zo'n man uit schaamte geen aangifte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat hoor je wel hoor,af en toe maar mannen zullen uit schaamte minder naar de politie stappen om aangifte te doen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk gebeurt dat (best) veel. In gevangenissen worden jongere gevangenen verkracht. Hier, maar vooral ook in Zuid Amerika. Vaak ook groepsverkrachting.
In de film Easy rider komt een beruchte verkrachtingsscène voor, waarbij een van de hoofdpersonen door een rednek op de motorkap vn een auto wordt verkracht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1 - Het gebeurt minder bij volwassen mannen, omdat meestal mannen daders en sterker zijn. Helaas gebeurd dit toch nog erg vaak.

2 - De schaamte bij het slachtoffer is groter. Een vrouw wordt gezien als een weerloos slachtoffer, een man niet. Daarom

3 - Het taboe in de maatschappij is groter. Het is voor man veel moeilijker om in de omgeving te vertellen dat hij verkracht is. De media schenken hier ook minder aandacht aan. Het vermoeden bestaat dat van de kinderen die slachtoffer zijn, (bijna) de helft van het mannelijke geslacht is. Dit op grond van meer objectieve gegevens zoals kinderporno en verklaringen van daders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is nog steeds taboe. Als je zegt dat je verkracht bent dan vinden ze je maar een watje of ze geloven je niet. Dus je zegt maar niks. Trouwens dat geldt ook vaak voor vrouwen die verkracht zijn, omdat je daarmee de familie- eer bezoedelt.