Welk materiaal kan een muis niet tegenop klimmen ?

Uit mijn ervaring weet ik dat een rat er geen moeite mee heefd om tegen een gladde metalen buro poot omhoog te klimmen.
Is er iets waar ze niet tegenop kunnen klimmen ?
Mijn vogels lopen gevaar.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
25.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
he gatsieee ik hoop dat je een hoop goede antwoorden krijgt. sterkte
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, het is nu echt niet meer leuk.
Ze buiten de eieren van de vogels kapot, en ze hebben zelfs het lef om de vogels zelf te bijten nu.

Het beste antwoord

Als je vogels gevaar lopen, dan kun je de kooi zo neerzetten dat muizen er niet bij kunnen. Ik ken de situatie natuurlijk niet, maar als het bijvoorbeeld een kooi op een staander is, dan kun je aan die staander een soort rattenschild monteren. Een andere oplossing is de kooi aan het plafond hangen.
Gif strooien tegen muizen is een uiterste oplossing, ik ben er niet voor, maar als je een plaag hebt en geen kat wil, dan is het een optie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

ze kunnen niet via glas omhoog klimmen
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
of plexiglas, +1
rebecca
14 jaar geleden
idd dat kan ook
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
glas zou kunnen, maar plexiglas heb ik nog mijn fweifels bij, omdat da toch ongeveer de zelfde structuur heefd, als een metalen buropoot, en het is zachter, hebben ze meer grip op met hun nagels.
Maar glas is inderdaad een idee, alleen is da weer zo breekbaar.
Tegen brandend materiaal!
Wel zielig hoor;-(
Maar ze kunnen het niet.
En dat was de vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tegen een ijs waswand kunnen ze ook niet klimmen.

Toegevoegd na 11 minuten:
Ik bedoel natuurlijk ijswand :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Muizen kunnen NIET tegen gladde materialen als plastic, metaal en glas opklimmen.

Ook zijn er in de dierenwinkel talloze kunststof hamster- en muizenbakken te koop. Deze bestaan meestal uit een gekleurde onderbak en een doorzichtige kap erboven, en een deksel met tralies dat je open kan schuiven. Dit soort bakken vind ik zelf het fijnste, want zaagsel en dergelijke vallen niet door de tralies naar buiten, en ze zijn makkelijk schoon te houden omdat je de kap van de onderbak kan halen. Nadeel is wel dat er in de bak minder ventilatie is dan met een kooi met aan zijkanten en bovenkant tralies. Ook kan de muis NIET tegen de wand OPKLIMMEN, maar als je genoeg klimattributen in de bak neer legt, kan de muis toch klimmen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een plankje met muizenlijm (ja kom maar op met die minpunten)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aluminium, dat is de stof waaraan het allerminste aan hecht... Ook muizen niet... En gemakkelijk te bewerken...