Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan dit aanliggen ?

me hond is 5mnd. maar ik laat hem om de 2uur uit.
alleen hij poept enkel nog binnen, maar plassen doet die niet binnen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
673
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De poep kan aan de kast liggen, of aan het tapijt, aan de tafelpoot of aan de bank, aan de deur van de woonkamer... Misschien zelfs aan je bed!
Maar ik denk dat jij dat zelf het beste kan bepalen?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Om de twee uur lopen hoeft niet meer. Hij is oud genoeg om vier uur te wachten. Laat hem s morgens na het eten uit en loop wat langer met hem. Doe dat rond een uur of 12 weer en einde van de middag.

Op het moment dat je in de gaten krijgt dat hij moet poepen pak je hem direct op en loop je naar buiten. Als hij dan buiten heeft gepoept, beloon je hem heel overdreven en geef hem desnoods een koekje. Zo zal hij leren om buiten te poepen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Kan verschillende oorzaken hebben. Het kan aan het voer liggen, heeft ie goede vaste ontlasting of hele natte ontlasting, anders kan het zijn dat het voer teveel eiwitten bevat en dat hij gewoon moeite heeft met het ophouden van z'n ontlasting. Verder is het belangrijk dat je hem elke dag op ongeveer dezelfde tijden voert en uitlaat. Als je hond alleen in huis is, zet hem dan in een bench en laat hem direct uit zodra je weer thuis komt. Als hij dan buiten poept, beloon hem dan alsof hij een gouden drol heeft gedraaid, m.a.w. beloon hem super enthousiast, zodat hij weet dat hij iets goed heeft gedaan. Als hij binnenpoept straf hem dan niet door hem met z'n neus door de poep te halen zoals je wel eens hoort, maar spreek je ongenoegen uit door kort "nee" te zeggen. Ook als je thuis komt en er ligt geen poep, reageer dan enthousiast. Vroeg of laat heeft je pup in de gaten wanneer z'n positieve gedrag beloond wordt en zal hij vanzelf buiten gaan poepen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou er alleen niet in bijten om te kijken of ie echt is, ha, ha!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding