Wat zijn reclamejongens?

En zijn het altijd jongens?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Huh

Het beste antwoord

'de reclame jongens' is een negatieve term die op deze website vooral wordt gebruikt om een groep mensen aan te duiden die zonder enige morele backbone gebruik maken van de zwakheden van mensen en ons overtuigen dingen te kopen die we niet nodig hebben.

Natuurlijk zijn we allemaal zelf bij de keuzes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee, reclamejongens kunnen ook meisjes zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
Reclamejongens zijn mensen die carriere maken in de reclamewereld en tot de incrowd van de reclame zijn doorgedrongen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Over het algemeen mensen die perfect aanvoelen wat een ander wil en in staat zijn anderen met die informatie te manipuleren.
14 jaar geleden
Zie vraag http://www.goeievraag.nl/vraag/doel-reclame-jongens.42375

Dit antwoord gaf feniks. In dit antwoord kan ik mij goed vinden.

Het enige doel van reclamejongens is nog beter betaalde opdrachten binnen krijgen.
Ze werken niet voor de verkoop van een product, maar voor zichzelf.

En nee jongens mag je ook lezen als meisjes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zijn de makers van de reclames die we overal zien tegen onze zin in...

Zo noem ik ze... Het zijn in feite kwajongens, want ze hebben geen enkele moraal... De enige moraal die ze hebben, zijn de omzetcijfers van het bedrijf waar ze werken...

Ze kennen de wetten van reclame... Oneindig herhalen en herhalen... En de reden dat reclame werkt is toch dat het een nimmer aflatende stroom van informatie die alsmaar toeneemt en toeneemt... Daarom weet je dat het werkt, leuk toch, die reclamejongens...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Goed zo! Heel goed om eens te horen hoe je over dit onderwerp denkt! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel verhelderend verhaal XiniX. Ook van mij een +.
Zijn reclame jongens in de auto-industrie trouwens erger dan normale reclamejongens of zit daar geen verschil in?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie reclame niet tegen mijn zin in. Want ik koop graag een aanbieding als het goedkoper is. Maarja ik ben dan nog wel in staat om de zin van de onzin aankopen te scheiden. Dus reclame? Graag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk hoor dit antwoord + leuk he,alles :-)
Het is een bedrijfje in Zwolle dat zich gespecialiseerd heeft in
het aan de man brengen van producten. Ze heten Mark en Gijs.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+