Wat heb je allemaal nodig om een krant te maken?

We gaan over een paar weken op jeugdkamp en we willen samen met hen een krant maken.

Hoe pak je dat aan? Wat heb je allemaal nodig aan apparatuur, software, computers enz?

Heeft iemand misschien een draaiboek voor het maken van een (school)-krant?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.4K

Het beste antwoord

Kijk eens op deze link http://www.schoolkrantmaken.nl/ die helpen zowel digitaal als op papier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Iemand die nieuws heeft heb je nodig en iemand die het dan intypt, iemand die het dan drukt, iemand die het dan uitgeeft en iemand die het dan leest... Meer niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ik geloof dat ik in de vraag toch echt lees:
"Wat heb je allemaal nodig aan apparatuur, software, computers enz? "
Vind je zelf dat je dat allemaal voldoende hebt afgehandeld in je antwoord?
Het belangrijkst is inhoudelijk : artikels en een rode draad; De rest is praktsich : fotocopietoestel en papier; En layout is ook een belangrijk. Heb op de journalistenschool nog een krant opgericht mets tencils : dat was draaien aan een wieltje met veel inkt : afschuwelijk vies en vuil. Dus nu is belangrijk : een hoofdredacteur en schrijvers en uitvoerenden voor het drukwerk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
papier,inkt,nieuws en voor de financieen mischien wat adverteerders.