Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je iemand adviseert een kostschool te overwegen in verband met het betere onderwijs dan reguliere scholen.

Is dat dan beledigend?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
923

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Los van de vraag of kostscholen per definitie beter onderwijs geven: waarom zou het beledigend zijn om iemand te tippen over beter onderwijs?

Tenzij het natuurlijk een advies is in de zin van 'wat ben jij nalatig, dat je je kinderen niet het beste onderwijs geeft'. Dat is niet zozeer een advies, als wel een oordeel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mijn antwoord op de vraag: Mijn kleinzoon van 4 en half maakt nog slechte zinnen ,en de zelfde taalfouten.Verder ontwikkeld hij goed.Wat is er aan te doen? Was om een kostschool te overwegen, welke is weg gegumd. (Let wel: Ik heb geen probleem met dat gegum)

Andere antwoorden (4)

Kostscholen zijn over het algemeen toch voor de meer vermogende mensen? Dus je kan het beter niet tegen een bijstandsmoeder zeggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Advies is mijn ogen nooit beledigend. Het is juist goed om mensen te helpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, je geeft advies.

Of je stelling over de kwaliteitsverschillen waar is moet je dan eerst nog onderbouwen met een analyse van de opbrengsten van beide schooltypen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Advies is nooit beledigend. Wat je bij zo'n beslissing niet uit het oog moet verliezen, is: Is dit het beste voor de persoon in kwestie? Het onderwijs kan wel beter zijn, maar de stap te nemen naar een kostschool is niet niks. Je wordt uit je vertrouwde omgeving gehaald: je komt doordeweeks nauwelijks thuis om lief en leed te bespreken met je naaste familie: je krijg ineens een heel ander soort leven, in een heel ander soort sfeer. Beter onderwijs klinkt heel leuk, maar een kostschool is niet voor iedereen de beste plaats om op te groeien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding