Als er op een sticker staat 10+5 gratis, behoor je er dan geen 15 gratis te krijgen?

Weet jij het antwoord?

/2500

neeh zo werkt dat helaas niet. maarja als er verder niks bij staat kan je het altijd proberen gratis te krijgen natuurlijk

Nee.

Nee geen 15 gratis, zo werkt dat niet. Je krijgt gewoon 50% korting, is toch mooi meegenomen.

ja eigenlijk wel want anders is het gewoon bedrog

Bronnen:
Mijn mening

Tja, zo zou je het kunnen lezen. Echter, waarschijnlijk wordt er bedoelt: Koop er 10krijgt er 5 gratis. Als slogan werkt het verkort. En in de folder staan dan de kleine lettertjes.

Theoretisch heb je helemaal gelijk. 10+5 gratis is gewoon 15 gratis. Anders zou er moeten staan: 10 kopen, 5 gratis. Maar ja helaas kun je daar geen discussie over voeren in een winkel. Het is hetzelfde als: Alles 1 euro.

Helaasch... Het is niet associatief. M.a.w.: (10+5) gratis ≠ 10 + (5 gratis)

Bronnen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Associativity

nee. 10 stuks in de verpakking en 5 gratis erbij..

Nee je moet er 10 kopen. en krijgt er 5 gratis erbij. 10(kopen)+5 gratis.

Zoals gewoonlijk bij dit soort *aanbiedingen* wordt je weer genaaid bij het leven! Gratis is gratis en zonder veplichting er iets anders bij te kopen.

Als ik zie 10+5 gratis denk ik dat die 10 is wat er normaal in de verpakking zit. Je koopt dan 10 en krijgt 5 gratis. Bij chips staat er wel eens 200+100 gram gratis. Zulke zakken zijn 1/3 groter en er zit dus 100 gram meer in.

nee want dan krijg je 10 stickers en voor 5 hoef je niet te betalen

nee natuurlijk niet,als je goed leest staat er..10 + 5 gratis ,er staat niet 15 gratis

nee,5 gratis.

Haha hij is wel grappig! Heb het er eens over bij de kassa ;)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100