Bestaat er een poppendokter?

Als iemand een knuffelbeer heeft die al helemaal kapot is, kun je die dan door iemand (professioneel) laten herstellen? Ik weet trouwens niet of poppendokter de goede naam is...

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik zie nu dat poppendokter wel de goede term is, maar welke poppendokter is goed

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
5K

Het beste antwoord

poppen & Beren dokters bestaan.
hier heb je 2 sites die poppen en bern repareren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

onder de volgende link zit een poppendokter
14 jaar geleden
Jazeker, het herstellen van oud speelgoed is een verrekte serieus beroep, al klinkt de naam poppendokter (die overigens volledig juist is) niet alszodanig.

Overigens zijn het echt niet alleen antieke Steiff-knuffels of porceleinen poppen die je vakkundig, in stijl en met originele materialen kunt laten restaureren, ook met een moderne Hema-knuffel met een versleten oor, platte vulling of afgeknuffeld pootje kun je nog prima terecht. Moderne materialen izjn soms wel moeilijker te imiteren, het kan wel eens lastig zijn precies de juiste kleur pluche te krijgen om een gladgevingerd oortje weer te vervangen ofzo. Maar het resultaat is zeker weer knuffelwaardig, al zal het de verkoopwaarde niet vermeerderen (in tegenstelling tot bij antiek spul).

Als je googelt onder poppendokter en een stad bij je in de buurt, is de kans groot dat je iemand kunt vinden. Maar gaat het om een knuffel die uitsluitend emotionele waarde heeft, dan is het ook nog wel eens slim om te kijken of je niet in je eigen omgeving iemand hebt die handig is met naald en draad, want het blijft best een kostbare aangelegenheid.

En iemand die officieel het beroep poppendokter mag uitoefenen, kun je op vertrouwen dat die haar (of zijn) vak goed verstaat.

Toegevoegd na 3 minuten:
Je zou ook via deze startpagina kunnen kijken / zoeken :
http://poppen.startpagina.nl/prikbord/4533134/4533135/re-poppendokter

Toegevoegd na 4 minuten:
Sorry, laatste deel mag je weglaten ; poppen.startpagina.nl is voldoende