Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat voor cadeautje aan buitenlands bezoek?

Als je iemand een cadeautje wilt geven wat wel echt Nederlands is maar niet tot de 'standaard' cadeautjes hoort (stroopwafels/kaas etc.) wat zou je dan geven? Het is iemand die veel in nederland komt en die de Nederlandse cultuur ook goed kent. Ik zat te denken aan chocoladeletters en pepernoten omdat die nu volop te verkrijgen zijn.
Maar mag hij dat meenemen in het vliegtuig? (binnen Europa)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
4.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik vind een chocoladeletter en een zak pepernoten een superleuk idee! Zolang het goed ingepakt is mag je het meenemen. Sterker nog: Hard kans dat je die procucten ook tax free kan vinden.
Doe er nog een marspeinen beest bij, en eventueel een zwarte pietpop van chocola ofzo. Dan is het idee duidelijk.
Gewoon doen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denk dat ik dan letters voor zijn hele gezin doe. Leuk voor de kids.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal leuk.

Andere antwoorden (13)

Chocoladeletters is gegarandeerd goed, dat komt bij mijn buitenlandse gasten ook altijd heel goed aan. En dat mag gewoon het vliegtuig in, ook in de handbagage, zelfs met pepernoten.
Verder kan je nu ook een paar honderd bloembollen voor een lage prijs krijgen, maar die kunnen niet naar elk land worden geexporteerd: dat moet je echt even nakijken.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb zijn tuin gezien, denk dat bloembollen een belediging zou zijn hahaha. Maar het zou idd een goede tip kunnen zijn voor anderen, en aangezien het wel vaker zal gaan gebeuren. Bedankt!
Wat het ook vaak goed doet is een fles jenever.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik moet er zelf niet aan denken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is best lekker hoor......... door de cola...
Geef hem een dvd van André Rieu.
En als je toch pepernoten wilt geven, je mag de koffer vullen tot 20 kg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
André Rieu, hm, het is echt een oude rocker denk niet dat ik hem heel blij maak daarmee, misschien Frans Bauer...
Op Schiphol kan je jonge of oude jenever kopen, advocaat, gerookte makreel, maatjes haring, rolmopsen, gerookte paling, hagelslag, muisjes en pindakaas! En ja, je mag chocolade letters meenemen in het vliegtuig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar wij ook al veel "buitenlanders" mee hebben verrast is Krente(n)brood, schijnen ze niet te kennen en vinden toch veel mensen lekker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook een leuk idee inderdaad. Of suikerbrood!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk idee, zou ik rozijnenbrood nemen, die krenten zijn soms net kleine steentjes ;)
Wat dacht je van een chocolade hart met een foto en tekst erop?
Kijk maar eens op deze site:

http://www.personalgifts.nl/cat/17/chocolade?tb_name=daisycon
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op zich leuk idee maar niet voor deze persoon. Maar ik zal m zeker onthouden.
Als diegene rookt
Neem paap pakjes shag mee. Zal wel blij mee zijn...

Toegevoegd na 1 minuut:
of ik bedoel geef paar pakjes shag mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ware het niet dat ik zelf erg tegen roken ben...
Gelukkig rookt ie ook niet dus een dilemma minder.
Voor een ouwe rocker,een cd van normaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Drop, ik heb me laten vertellen dat dit in het buitenland nauwelijks verkrijgbaar is??
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een penvriend in Canada. Toen we al vijf jaar schreven heb ik hem een Nederlands pakket gestuurd. Hij was vooral heel erg enthousiast over de hagelslag en de erwtensoep, misschien dat dat een ideetje is?

Maar pepernoten is rond deze tidj van het jaar ook een erg leuk idee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hey, dat vind ik even interessant, je kunt dus wel chocolade (de hagelslag) verzenden. Ik had eens gehoord dat dit niet kan omdat het in het vrachtruim van het vliegtuig zou smelten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In het vrachtruim van een vliegtuig smelten? Het is daar doorgaans stervenskoud. Nee, ik heb destijds enkele mini-pakjes Ruyter hagelslag opgestuurd en die zijn prima aangekomen (en niet in chocoladepasta-vorm :) )
Als de persoon tuinliefhebber is een paar klompen,om aan de muur te hangen,en een bloemetje erin.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blikje haagsche hopjes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kijk eens op www.hollandheritage.tv daar kun je een fantastische dvd over hollandse molens bestellen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding