Hoe kan ik sponsoren werven voor mijn sportprestatie voor een goed doel (is er een online mogelijkheid, hoe werkt het met geld beheren etc.?)?

Ik ga de Nijmeegse vierdaagse lopen voor Pinkribbon, en ik wil mensen mij laten sponsoren (bedrag x per gelopen km). Maar hoe gaat dat normaal? Maken mensen dan geld naar mij over als ik klaar ben met de 4daagse, zodat ik het kan overmaken naar pinkribbon? Of maken mensen het zelf aan de stichting over, hoe weet je dan of dat gebeurd? Of geven mensen vooraf al contant geld? Misschien is er een online beheer voor zoiets?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
2.5K
Rieneke1
14 jaar geleden
wat goed dat je dat wil gaan doen, +1

Antwoorden (3)

Je zou met Pink Ribbon contact kunnen opnemen. Je plan uitleggen en vragen wat zij voor jou kunnen betekenen.
Daar kunnen ze je in ieder geval helpen met antwoord geven op je vragen. En ze hebben ook vast wel tips hoe je zoveel mogelijk geld kan inzamelen.
Misschien kun je zelf een reclame-shirt van ze krijgen. Dan kun je tijdens het lopen extra sponsors vinden.

Normaal is het bij sponsorlopen dat de organisatie de administratie bijhoud en het geld int. Pas als alles binnen is word het hele bedrag in 1 keer overgemaakt naar het goede doel. Bij grote bedragen word er voor de media een grote cheque gegeven.

Voor extra reclame kan je vragen of een vriend een website voor je kan maken. Of je maakt zelfs een hyves aan. Die je dan weer linkt aan je eigen hyves. Je zou heel goedkoop flyers kunnen maken en overal neerleggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak reclame voor jezelf, en zorg dat je opvalt... Loop die vierdaagse anders dan alle anderen, desnoods met kruiwagen... Dan krijg je bekijks, bekijks is publiciteit en publiciteit is reclame en voor reclame willen bedrijven betalen, zo zit het...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan via Hyves een oproep doen, of gewoon 'ouderwets' langs de deuren gaan.. Bij familie en vrienden vragen of bij je eigen werk of dat van je ouders