Waarom worden (sommige) mensen zo hebberig als iets gratis word uitgedeeld .?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Omdat ze bang zijn dat een ander voordeel heeft dat zij niet hebben.

Toegevoegd na 1 minuut:
Men is bang dat men iets misloopt, dat men niet 'alles er uit haalt wat er in zit'.

Men is bang om zichzelf tekort te doen.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

omdat je zo fijn geld uit kan sparen.
ik ga binnenkort weer naar de felcan kattendag.
daar wordt heel veel gratis uitgedeeld.
speeltjes, maar vorig jaar had ik ook gratis artrosepillen twv 40 euro.
daar wordt een mens toch blij van?
maar ik ben met je eens dat je niet hoeft te overdrijven, ellebogenwerk is niet nodig.
14 jaar geleden
Omdat het gratis is. Als jij in de stad een blikje drinken/reep/zakje chips uitgereikt krijgt en er niet voor hoeft te betalen dan wil je er nog wel een, moet je er voor betalen dan geef je hem netjes terug......

Gaat ook op bij zeer lage prijzen voor producten zoals de €1 actie van vele supermarkten. Als je iets later dan de rest bent dan grijp je al mis.

We willen allemaal liever geld overhouden dan weggeven. Is natuur van de mens denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als iets gratis krijgt hoef je niet bang te zijn voor een miskoop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als iets gratis is dan is iedereen bereid om zijn/haar hand uit te steken, bang om overgeslagen te worden.
In principe is ieder mens van nature een beetje hebberig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zijn altijd hebberig, maar het gratis krijgen maakt dat ze het niet meer kunnen verbergen en als ze het niet meer kunnen verbergen dan valt het wel heel erg op...