hoe maak je geld

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik moet voor mijn school voor mijn pw iets weten en dat staat in mijn vraag als ik die niet weer krijg ik een onvoldoende en ik zit in het laatste jaar dankjes wel voor je reactie

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Alles in algehele circulatie dat door gemeenschappelijke afspraken als ruilmiddel wordt gebruikt voor de betaling van goederen, diensten en de aflossing van schulden. Geld fungeert als een maatstaf van waarde binnen en tussen gemeenschappen en wordt zonder vraag of bevestiging aanvaard.
Met bovenstaande definitie kan je aan de gang. Hoe het geld er uit ziet is niet zo belangrijk, alhoewel het wel handig zou zijn als het (bijna) niet te vervalsen is. Je maakt dan afspraken met een groep mensen die het door jouw gemaakte geld dan van elkaar gaan accepteren.
Hoe geld er uit moet zien? Voorbeelden in je portefeuille of in die van je ouders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

zelf kan je geen geld maken, hoe de fabriek dat doet is geheim:P anders kun je het zelf ook wel maken (helaas)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bekijk dit filmpje eens, zo doen banken het.
En vraag je vervolgens af, waarom we die banken gered hebben :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een echt wettig betaalmiddel kan en mag je niet maken. Wat je wel zou kunnen maken is een tegoedbon. Winkels bijvoorbeeld mogen "geld" maken in de vorm van kadobonnen die alleen bij die winkel te besteden zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.geldmuseum.nl/museum/content/hoe-wordt-geld-gemaakt

Hier heb je je antwoord.

Succes met je PWS.