Hoe verwijs je naar een internetbron binnen je tekst?

Als ik in een tekst een bewering doe en ik heb informatie uit een website gehaald, hoe verwijs ik dan officieel naar die website? Het is binnenin de tekst, dus ik vraag niet naar hoe het moet in een bronnenlijst, maar binnen de tekst zelf.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

Ik denk heel simpel - [bron: www.goeievraag.nl].
Ik denk ook dat het geen zijn heeft hele lange URL's op te nemen, die moet de lezer immers helemaal gaan overtikken.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mijn opleiding moest altijd de gehele URL gegeven worden ongeacht hoelang deze ook mag zijn zodat de informatie zonder uitgebreid zoekwerk gevonden kon worden.
AWM
14 jaar geleden
Als dat moet, dan moet het.
...ook las ik op www.uwwebsite.nl dat je zonder...

Toegevoegd na 1 minuut:
http:// doet GV er automatisch bij, ik had hem zonder getypt ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Wat een prutsers trouwens:
"Door een lek in een webmail applicatie (roundcube) is het mogelijk door een derde een mailbom te activeren en te versturen via onze mailserver."
Dat gaat simpelweg door het copy-pasten van de url in de tekst. Daarmee wordt het meteen een link.