wat is de rood-blauwe stoel?

ik heb echt geen idee in welke categorie die zou moeten ..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

de stoel is ontworpen door de groep ''de stijl'' (vanaf 1917) dit waren mensen die zich bezig hielden met expressionisme.
ze wilden met hun rechte strakke lijnen en primaire kleuren harmonie geven, dat wilde heel veel mensen in de 1e wereldoorlog, omdat het toen 1 en al chaos was.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De stoel is NIET ontworpen door de groep "De Stijl" maar door Gerrit Rietveld. Toen Rietveld de stoel ontwierp was hij zelfs nog geen lid van de Stijl, dat kwam later pas.

Andere antwoorden (1)

Dat is een stoel die gemaakt is door meubelmaker Gerrit Rietveld. De stoel wordt als een kunstobject beschouwd.
Zie de bron voor meer informatie.