Hoe komt het dat ik altijd aan het verkeerde touwtje trek om mijn rolgordijnen op te trekken

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak ze allemaal hetzelfde in heel je huis en onthou alleen EEN richting... Dus de voorkant is omlaag... En als je het niet weet dan moet dat omhoog zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe er gewoon een klein stukje gekleurd plakband om,dan heb je altijd de goede te pakken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een gekleurd plakbandje,is natuurlijk ideaal ik word er echt niet goed van ,van die rolgordijnen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heb ik met mijn lamellen! Ik wil ze persé linksom dicht hebben maar trek altijd eerst aan het verkeerde eind van het koortje. Heb er zelfs al over geklaagd tegen mijn vriend. Elke avond probeer ik te onthouden hoe het nou zat en elke volgende avond trek ik wéér aan de verkeerde :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inmiddels heb ik een rood stukje plakband geplakt op het koortje ,eindelijk trek ik nu aan het goede koortje wanneer ik de rolgordijnen optrek,ik ergerde me mateloos.

Het beste antwoord

hhaa wat een grappige vraag ,ik heb dat ook regelmatig ondervonden ,ik heb er een klein stukje plakband op geplakt als ik aan dat stukje trek waar de plakband zit gaat ie open .;-)

Toegevoegd na 1 minuut:
Het koort lijkt voor de twee helften op elkaar dus je weet niet welke kant je moet trekken vandaar het plakbandje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Het is natuurlijk niet waar, het is alleen zo dat je de keren dat je het goede touwtje pakt niet opslaat, maar de keren dat je de verkeerde pakt wel, omdat je je (hoe licht ook) ergert.
14 jaar geleden
Het valt extra op als je het verkeerde touwtje te pakken hebt. Dat geeft even wat ergernis. Ergernis is een emotie, en dingen die met emotie gepaard gaan kunnen we beter onthouden dan emotieloze dingen.

Veel rolgordijnen hebben een extra dikke schakel aan de ketting, of een extra dikke kraal. Die ene schakel hangt onderaan als het gordijn half opgetrokken is. Als het gordijn helemaal omlaag of helemaal omhoog is, hangt die ene schakel dus wat hoger.

De truc is dan: trek altijd aan de kant waar die ene schakel hangt. Zo gaat het rolgordijn altijd direct de juiste kant op.

Als de ketting van jouw rolgordijn niet zo'n herkenbare schakel heeft, kun je die zelf maken door er een gekleurd plakbandje, of een versierseltje aan te hangen. Doe het rolgordijn precies half omhoog, en hang je versiersel dan helemaal aan de onderkant van je ketting.

Succes verzekerd!
14 jaar geleden
Omdat je niet eerst naar de katrol/het opwindmechanisme kijkt, want dááraan kan je in een oogopslag zien welke je moet hebben....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je het steeds vergeet, daarom... Je trekt aan een kant en dat ding gaat dan anders dan je zou verwachten, daar komt het door...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afhankelijk of je links of rechts bent, pak je het touwtje dan het dichts bij je hangt, of wel, je pakt het eerste de beste touwtje dat je te pakken kunt krijgen.
Pas dan denkje ineens, o ja, heb ik wel het goede touwtje?
De volgorde van handeling is dus verkeerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet opletten zoals ondergetekende.
Heb uit frustratie een rood draadje eraan geknoopt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat je alleen bovenaan kan zien aan welk touwtje je moet trekken, en of de "rol" aan de raamzijde danwel de kamerzijde zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je altijd 50% kans hebt dat je aan de goeie trekt, maar dat vergeet je meestal
14 jaar geleden
Hoogswaarschijnlijk?. Omdat je altijd aan het verkeerd aan de touwtje's trekt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou zeggen, wissel de touwtjes om, dan trek je altijd aan de goede. Nee, flauwe kul, het LIJKT inderdaad dat je altijd de verkeerde neemt, maar in werkelijkheid is dit niet zo.