Hoe kan het dat ik onder invloed betere gedichten schrijf als nuchter?

Ik schrijf veel gedichten maar ik merk dat ik mijn beste gedichten geschreven heb onder invloed van drank of drugs. Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Ons gevoel wordt vaak ingedamd en ingesloten door ons verstand.
Dat verstand is beinvloed door onze opvoeding, dus normen en waarden.
Gedichten maak je vooral met je gevoel, door het gebruik van alcohol, vallen de beperkingen weg, die je verstand opgeworpen heeft.
Nu kan je gevoel doen en laten wat hij wil en kan je beter gedichten maken, de waarheid spreken, lief zijn voor de ander en vooral eerlijk zijn.
Idiaal voor het maken van mooie gedichten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel duidelijk antwoord. Bedankt. Gr, jos

Andere antwoorden (5)

Waarschijnlijk omdat je onder invloed minder remmingen hebt.
Je laat je even minder weerhouden door beperkende gedachten over je product.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze noemen het niet voor niet geest verruimend.
Kijk naar Bob Marley, die heeft de mooiste nummers ter wereld geschreven, en altijd knetter stoned! Blijkbaar gaan je gedachten net iets dieper dan anders en komt het je creatieviteit ten goede.
Of het ook goed is voor de rest van je bestaan, dat is weer een tweede.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan durf je je meer uit te drukken, remmingen wegen minder zwaar... Je durft meer risico te nemen en daarom mag je niet in het verkeer, maar wel gedichten schrijven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je gedichten schrijft, zit je zelf tussen je gevoel en het papier. Als je (een beetje) drinkt of (een weinig) blowt verdwijnt er een beetje van dat (bewuste) zelf en heeft je gevoel meer gelegenheid het papier te bereiken.

Dit is eigenlijk een andere, meer poëtische, manier van uitdrukken wat hierboven ook al staat.
14 jaar geleden
Je gaat in die toestand meer mee in je emoties en laat ook meer toe in je gedachten.
Je voelt je vrij en en open.
Deze vraag doet me denken aan Herman Brood.!