Waarom reageren een aantal mensen hier zo heftig/sceptisch op 'paranormale' / esoterische vragen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik zit dat ook wel eens met enige verbazing en ook vermaak te bekijken. Ik heb zelf de indruk dat heftige reacties altijd met weerzin, emotie of angst te maken hebben. Ik denk dat er hier een groep is die GV als een wetenschappelijke site ziet. Vragen die wetenschappelijk onderbouwd kunnen worden, worden als zinnig ervaren. Andere vragen zoals over het paranormale zouden het niveau van GV wel eens omlaag kunnen trekken. De richtlijnen geven ook aan dat een vraag de intentie moet hebben kennisvermeerderend te zijn. Dat is ook het argument wat steeds terugkomt. GV moet GV blijven, met kennisvermeerderende vragen. Een andere groep is zoekend naar betekenisvragen. Daar komt niet altijd een wetenschappelijk onderbouwd antwoord op. De ene vraag roept de andere op. Dit lijkt een olievlekwerking te hebben. En voila - de weerstand steekt de kop op. Toegevoegd na 4 minuten: Wat ik vergeet is het actie - reactie principe dat op GV ook voorkomt. Het minnen en de heftige reacties komen voort uit persé gelijk willen halen. Dat gaat beide richtingen uit. De esoterisch vraag of antwoord wordt structureel gemind en becommentarieerd en de antwoorden die niet in dit denkstraatje passen ook. Toegevoegd na 1 uur: Correctie: De laatste zin had moeten zijn: ... en de antwoorden die niet in dit esotherische denkstraatje passen, ook...

omdat het parnomale iets onbekents is. en wat onbekent is ,is beangstigend voor veel mensen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100