Hoe open ik dit slotje?

Ik heb dit slotje om m'n fiets, maar de fietsenmaker zit hier niet bepaald om de hoek dus wil hem zelf openen. Door de kou is ie echter kapotgevroren en kan ik hem niet meer openen met de sleutel. Hoe open ik dit slotje, ik ben niet in het bezit van een betonschaar of schroevendraaier...

Toegevoegd na 39 minuten:
HET IS ME GELUKT.

Aangezien ik niet over gereedschap beschik heb ik hem opengemaakt met een fietspomp dmv hefboom effect.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.4K

Antwoorden (4)

je kun hem doorzagen met een ijzerzaag
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag aan een autobezitter om een slotspray. Hij is waarschijnlijk niet kapot, maar vast gevroren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet je zeker dat ie kapot gevroren is. Hoe zie je dat dan?
Probeer anders nog eens: opwarmen met een fohn of zakje warm water tegenaanleggen.
Zodra je 'm open hebt gekregen meteen graffiet in doen. Daarmee voorkom je later weer problemen.

Is ie echt kapot dan moet je een slijptol zoeken en hem daarmee open zagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb wel eens gelezen 'kuche kuche' dat je een slot open krijgt door er een autokrik tussen te zetten of als de fiets vast aan een brugleuning zit, de hele fiets 1-3 keer in z'n geheel te draaien en dat dan het slot, de fiets of de brugleuning kapot gaat. Alleen in geval 1 heb je dan je doel bereikt.

Wellicht kun je hem eerst ontdooien (fiets binnen op een krant zetten?) en proberen met sleutel te openen.

Toegevoegd na 40 seconden:
Oh, hij is al open lees ik net. mooi.