Waarom zijn er zoveel verschillende fobieën?

Er zijn verschillende fobieën bijvoorbeeld spinnen,katten donkere ruimtes, Hoe komt het dat ieder persoon zijn eigen fobie heeft?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het meest wonderbaarlijke vind ik dat Adrian Monk aan al die verschillende fobienen lijdt! :P maar goede vraag!

Het beste antwoord

Door wat je hebt meegemaakt misschien, ikzelf ben in Amerika gebeten door een giftige spin. (Behoorlijk ziek van geweest ook nog)
Daardoor ben ik er een heel stuk angstiger voor dan dat ik al was.

En het kan ook door je gedachten komen, door hoe je denkt over dingen. Als er bijvoorbeeld enge gedachten bij iets komen dan kun je er ook wel bang door worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste antwoord.

Andere antwoorden (4)

Door ervaringen en belevingen en gedrag vanuit het kind zijn. Als je moeder vroeger hysterisch reageerde op spinnen reken maar dat je dat ook aanleerd.Maar het kan ook door iets traumatisch ontstaan vanuit de vroege kinderjaren.Opsluiting in een donkere klein kamertje als straf bijvoorbeeld .reken maar dat je dan een foby hebt tegen kleine ruimtes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit gaat heel dom klinken maar waar zijn mensen die opgesloten zijn in een klein donker kamertje dan bang voor?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee hoor is niet dom demiLovato ,bijvoorbeeld angsten voor liften . Kelders ,angst dat het licht uitvalt ,angst dat ze er niet meer uit kunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ow, zo oke dankje :D
Hoe kan het dat iedereen zijn eigen favoriete kleur heeft, zijn favoriete eten, 1 persoon waar hij/zij op valt en de meeste andere mensen niet.

Al dit soort dingen komen door ervaringen die we hebben in ons leven. Als je boven op een berg woont hebt je waarschijnlijk geen hoogtevrees, terwijl je hier in Nederland weer veel meer kans op hebt. En dat geld voor alle fobien zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ieder persoon anders is. Dus ook ieder persoon is ergens anders bang voor. Dit kan ook door een beangstigende gebeurtenis komen. Claustrofobie nadat je een keer in een lift hebt vast gezeten. Arachnofobie (spinnenangst) nadat je wakker werd met naast je in je bed een grote spin et cetera.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doordat er heleboel verschillende angsten zijn en daardoor ook die fobieën zijn gekomen.