Willen we eigenlijk wel weten hoe de wereld en alles is ontstaan?

Ik denk dat als wetenschappers bewijs hebben gevonden van de oerknal, en het dus duidelijk is geworden dat de wereld en het heelal is ontstaan door de oerknal, heel veel mensen het nut niet meer inzien van het leven.
dan blijkt er dus dat er geen god was die de aarde schiep.
Ik geloof zelf niet in God, maar wel geloof ik in dat er meer is dan dit.
en toch zou het een grote impact op mij hebben als het bewezen is.

als ik onduidelijk ben, zeg het dan a.u.b.

dit zijn gewoon wat gedachten gangen, die me laatst ineens binnen schoten.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik denk dat het sowieso nog duizenden jaren duurt voordat wij erachter komen hoe het heelal is ontstaan, dat voorop. Je zegt dat als we erachter komen hoe het heelal is ontstaan dat dat ook gelijk betekent dat er geen God is, dit hoeft niet per definitie. De oerknal en het bestaan van een God kunnen prima samen gaan (overigens ben ik verre van gelovig). Er zijn twee uitdagingen voor de wetenschap in mijn opinie, dat is erachter komen wat er tijdens de oerknal gebeurde (als het ware terug in de tijd naar de big bang) en erachter komen wat de aanleiding was voor de oerknal (en dus wat er daarvoor was). Het eerste gaan we achterkomen, geheid, hoe lang het ook nog mag duren. Technologieen worden beter, er wordt steeds meer mogelijk dus er komt een dag dat de big bang theorie bewezen wordt. Dan rest de wetenschap te onderzoeken wat de oorzaak was van de big bang. Alleen er is 1 probleem, er was voor de big bang geen tijd, dus hoe ga je terug in de tijd naar voor de oerknal waar er nog geen tijd was? Dit is het volgende dilemma gok ik. Ik ben trouwens ook van mening dat er meer is dan dit. Het zou arrogant zijn te denken dat we de enige zijn. Er zijn alleen in ons sterrenstelsel al evenveel sterren als er zandkorrels op aarde zijn. Naar het volgende sterrenstelsel is het 75000 lichtjaar reizen (en het wordt met de seconde verder om het heelal uitdijt) dus dit is waarschijnlijk iets waar we nooit achter zullen komen, simpelweg omdat de mensheid niet lang genoeg zal bestaan. Toegevoegd na 2 minuten: overigens (ook wel grappig even te vermelden) heeft de paus himself de wetenschappers verzocht niet verder te gaan dan het begin van de tijd (de oerknal). dit omdat de oerknal zelf het werk is geweest van god en het dus niet echt leuk zou zijn als we wel tot daarvoor terug kunnen kijken en blijkt dat dat helemaal niet zo is

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100