Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom hebben schapen nooit geen koude pootjes?Ze hebben overal een dikke vacht,behalve aan hun pootjes.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
2.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie zegt dat ze geen koude pootjes hebben? Dat ze de kou overleven wil niet zeggen dat ze het niet onaangenaam koud kunnen hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nooit geen, is altijd :p dus ze bedoelt altijd LOL
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hypercorrectie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het was ook niet lullig bedoeld, maar vond het wel leuk nav fynnya's antwoord. Ik ben de laatste die mensen zou corrigeren op hun taalgebruik.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Schapen lopen op hun nagels. De die zijjn tamelijk ongevoelig voor ijs en sneeuw. De poten zelf hebben wel vacht, maar met korte haren. De dikke vacht beschermt de belangrijke onderdelen die op temperatuur gehouden moeten worden (Hart, longen maag-darm). De poten mogen best wat koeler zijn.

nooit geen? = Altijd..?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij hebben ze heus wel koude pootjes..maar zitten ze er niet zo mee..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou mijn antwoord zijn geweest...
Een schaap mag ook nooit lang met hun pootjes in het water staan omdat ze dan kans hebben op afwijkingen aan hun poten krijgen en dan altijd mank gaan lopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding