ik herrinner mijn droom altijd, en anderen kijken mij raar aan als ik zeg dat ik dromen onthoud Ook schrijf ik mijn dromen op papier nade tijd

ik onthoud altijd mijn droom en kan precies vertellen hoe en wat er is gebeurt, als ik de ochtend wakker word schrijf ik op wat ik heb gedroomd. Maar het rare is dat iedereen in mijn klas ( ik ben 17 ) niet onthoud wat die droomd , waarom kan ik het wel onthouden ? ook vind ik het leuk om te dromen en zou er enorm van balen als ik niet meer droom, daarmee bedoel ik dromen die ik kan onthouden, ik heb het gevoel dat ik iets van mezelf verlies als ik niet meer kan onthouden wat ik droom. Ik snap niet dat anderen dromen niet kunnen onthouden, dat lijkt me erg saai dan ! :P

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
2.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat heeft het woord uittreden er nou weer mee te maken ???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je al je dromen hebt opgeschreven, moet je ze eens allemaal nalezen.
Zo zul je zien dat er een rode draad door die 'verhalen' loopt, die je een aanwijzing of boodschap kunnen geven :)
jc54
14 jaar geleden
Er zijn meer mensen die hun dromen goed onthouden.
Zelf ben ik niet zo'n dromenonthouder (alleen globaal) Maar mijn dochter kan haar dromen meestal tot in detail navertellen.

Het beste antwoord

Jij kunt NOOIT weten dat je AL je dromen kunt onthouden, want jij weet NOOIT hoeveel je precies droomt...

Jij leert van het verleden en daarom ben je veel en veel wijzer dan de rest van je klas... Het feit dat je dat kunt, SOMMIGE dromen onthouden, laat zien dat je indigo of kristal bent... Dus ga ervoor en leer alles... Je kunt het... Leer astraal te gaan en ontdek de astrale wetten en werelden... succes ermee...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goh, dan moet de halve wereld wel indigo of kristal zijn, en ik zeker. Waarom toch altijd zoeken naar de ingewikkeldste verklaring, die zelf een nog veel grotere verklaring nodig heeft? Overigens, wat betekent dat, 'astraal gaan'?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ben blij met je antwoord, ik heb vanacht ook gedroomd en het was niet zo fijn, ik droomde dat ik in een huis zat en er zaten krokodillen in het huis , ik stond in de gang en de krokodik kwam op me af en beet me in mijn been, ik voelde zelfs de pijn, ik vond het eng en wist op dat moment ( Goddank ) dat ik droomde want ik zei in die droom , word wakker! word wakker ! word wakker ! word wakker ! en toen werd ik lichtelijk wakker waardoor ik in een andere droom oversprong. Een paar maanden geleden had ik dat ook , ik droomde toen over de oorlog en een man stond met een geweer voor me, toen zei ik , word wakker ik weet dat ik droom, word wakker ! en toen werd ik helemaal wakker, niet op een schrikmanier maar gewoon rustig wakker. Ik vind het wel handig natuurlijk maar ik wil dit ook kunnen met gewone dromen dat ik de controle erover heb, weet jij hoe je dat kunt oefenen?

Andere antwoorden (5)

Daarom onthoud je ze : omdat je ze meteen opschrijft. Het nut daarvan ontgaat me een beetje, maar je kunt er een leuke hobby van maken natuurlijk. Persoonlijk vind ik dromen vaak teveel als los zand in elkaar steken om en zinnig verhaal van te kunnen maken.
Ik onthoud mijn dromen uitstekend, een minuut of drie, vier, en dan ga ik over tot de orde van de dag. Daarna kan ik me met de beste wil van de wereld niet meer herinneren wat ik heb gedroomd; ze hebben het lange-termijn geheugen niet gehaald zogezegd. Gelukkig maar ; er zijn namelijk een heleboel belangrijke dingen die ik WEL moet onthouden, en dromen is niets meer of minder dan het verwerken van indrukken van de vorige dag in je slaap. Saai zou ik het beslist niet willen noemen ; ik heb een heeeeeleboel 'leven' naast dat kleine stukje vage van de hak op de tak-verhalen 's nachts.

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens herinner je je van alle dromen die je hebt 's nachts (ik geloof minimaal 5) alleen die laaste waaruit je wakker bent geworden. Als je wakker wordt vanuit je diepe slaap (met een wekker bijvoorbeeld), herinner je je ook die laatste niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jij kan je dromen beter onthouden dan anderen omdat je jezelf hebt getraind dit te doen, door je er op te concentreren en ze op te schrijven.
jij bent er dan steeds heel bewust mee bezig.
14 jaar geleden
Dit komt omdat jij in tegenstelling tot andere wakker wordt net na of tijdens de remslaap (de droomperiode in de slaap)de meeste mensen worden pas wakker nadat ze zijn uitgedroomd en weer in een diepere slaapfase beland zijn. Ik herriner mij alleeen dromen waneer ik 's nacht door de telefoon gewekt word op een ongebruikelijk tijdstip ,bij normaal wakker worden herhinner ik mij niets meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik onthou ze lang niet altijd, maar zou dat wel graag willen. Ik vind het ook leuk om te dromen.

Soms zegt het ook wat over jezelf, als je bv ergens mee zit of als je erg bezorgt bent over iemand. De dromen met een betekenis vind ik heel interessant.

Er bestaat ook een dromenencyclopedie (heeft mijn zus) misschien heb je daar wat aan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt jezelf aangeleerd ze te onthouden.
Wanneer je voor het slapen denkt "ik wil gaan dromen" helpt dit al om meer bewust te zijn dat je droomt. Wanneer je ze opschrijft ga je je hersenen trainen om ze beter te onthouden.
Ik wil dit mezelf eigenlijk ook aan gaan leren.. Maar wanneer ik 's nachts het op wil schrijven en ik doe het licht aan kom ik daarna niet meer in slaap door het licht... Moet eigenlijk is een recorder kopen..