- De TNT en natuurlijk ook de kerstkaartenindustrie verdienen er bakken geld mee.
- Het is een soort statussymbool om te kunnen etaleren hoeveel 'vrienden' je hebt (beetje zoals op Hyves), waarvoor met liefde een paar vierkante meter muur of raam wordt ingeruimd, en naar de meest obscure en vage kennissen kaartjes worden gestuurd in de hoop er een terug te krijgen (wat meestal ook wel lukt).

Natuurlijk is het ook een gelegenheid om mensen waar je echt om geeft een fijne kerst en/of een gelukkig nieuwjaar toe te wensen, maar de overhand die de commercie heeft gekregen, heeft mij uiteindelijk toch doen besluiten er helemaal niet meer aan mee te doen.

Vorig jaar was het eerste jaar dat ik geen kerstkaarten heb verstuurd, en het is me uitstekend bevallen. Slechts van een paar mensen hoorde ik hee, ik heb geen kaartje van je gehad, waarbij een korte uitleg volstond. Het is in deze drukke tijd best wel een last die van me afgevallen is. En de mensen waar ik echt om geef, krijgen gewoon persoonlijk of telefonisch de beste wensen, want daar heb ik ook regelmatig contact mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 ik kan me hier helemaal in vinden..Ik stuur al 3 jaar niks meer!
Maar ze blijven hier maar binnen vallen..zucht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, dat vind ik niet zo erg. Maar ik maak er geen hele tentoonstelling meer van. Ik zet ze gewoon onder de kerstboom, zodat je de voet niet meer ziet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
praktisch hoor, +1

Andere antwoorden (5)

Voor sommige wellicht om er wat cyaankali mee te transporteren whaha

Maar vaak gewoon omdat het leuker is dan al die mensen te moeten spreken aan de telefoon of te zien om ze weer eens leuke feestdagen en het beste voor het nieuwe jaar te wensen enzo, uit goed fatsoen. Nee doe mij die kaarten maar :p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou zeggen; lees de antwoorden in dezelfde soort vraag van vorige week.
Zie link:
http://www.goeievraag.nl/vraag/sturen-kerstkaarten-gewoonte-vreemd-gekeken.33925
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die heb ik gemist.....
Kijk deze link
http://kerstkaarten-weblog.nl/index.php/kerstkaarten-historie/waarom-versturen-we-kerstkaarten/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je wenst iedereen prettige dagen en een gelukkig nieuwjaar ,even een extratje voor de gene waar je aan denkt ,en TNT verdiend er flink aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja bewijst dat je aan de ander zult gaan denken op die bewuste dag.. Dus je zegt tegen die ander: Op Kerstmis ga ik aan je denken, zodat ik me even met je verbindt... En dan maken we even astraal contact en knuffel ik je even in mijn aandacht, en doe jij dat dan ook naar mij toe...

Zo is dat in het kort... EN en MAAR dat wil niet zeggen dat elke kaartverstuurder zich hierin zal vinden en de aantal minnen zullen wel laten zien dat bijna niemand dat zo ziet...

Maar sec NUT heeft het niet, niets in het universum heeft nut, maar dan ook echt helemaal niets heeft nut, zelfs het NIETS heeft geen nut...