hoe voorkom ik algengroei op de plantjes in mijn vissenkom?

Ondanks dat ik mijn kom regelmatig schoon maak.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.1K

Het beste antwoord

sommige soorten vissen eten algen. Vraag eens na in een dierenwinkel welke dat precies zijn, en zet er vervolgens een paar in je vissenkom
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Soms helpt het slakjes in de kom te doen, die de algen van het glas eten. Verder is er weinig aan te doen, met chemicalieen leeft er snel niets meer in de kom, dus kun je beter gewoon af en toe poetsen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Minder vaak verschonen. En met plantjes zorgen voor een goed evenwicht in de bak.
15 jaar geleden
water in beweging houden, dit zorgt sowieso al voor minder algen.
Tevens kun je een beetje chloor in het water gooien om het water weer kraakhelder te maken, maar dat moet je wel van dode vissen houden!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een alg doet het goed wanneer het genoeg (zon)licht krijgt. Algen halen zuurstof uit het water, dus zorg dat je water genoeg zuurstof krijgt en je hebt al minder alg.