Zijn er problemen waar geen oplossing voor is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
5.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor elke oplossing is er een probleem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
juist

Antwoorden (23)

Eum, ja, de honger in de wereld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ER is wel een oplossing voor maar die strand op onwil van de mensen,er is op de wereld nl een voedseloverschot.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Anyway, geen oplossing dus want in die tussentijd bestaat het probleem nog steeds. Jullie maken het theoretisch maar in de praktijk is het toch echt een ander verhaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan niet anders dan je gelijk geven...
Ik denk dat voor alle problematiek wel een oplossing is te vinden.
Maar of die oplossing ook daadwerkelijk het probleem helemaal van de wereld af helpt.
Neem nou het probleem discriminatie bijvoorbeeld, er zijn oplossingen voor, maar of het ooit helemaal verholpen wordt?!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Overal zou een oplossing voor moeten zijn.
Maar hoe groter het probeem: Hoe meer tijd er nodig is om een oplossing te vinden.

En zelfs als er een oplossing is, heb je nog de kans dat er op zo'n grote schaal moet worden gewerkt, dat het alsnog bijna onmogelijk is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja onoplosbare problemen kennen geen oplossing, helaas maar waar...

Alle andere problemen zijn eigenlijk totaal geen probleem, want daar is dan wel een oplossing voor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Een probleem dient eerst opgelost te worden voordat het geen probleem meer is. Ook al is er potentieel een oplossing aanwezig. Als de oplossing nooit wordt toegepast blijft het een eeuwig probleem. Dat is nou net het probleem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het vergeten van een probleem is een geldige oplossing hoor... Altzheimer...
AWM
14 jaar geleden
Tuurlijk. Wat stond er ook weer op dat T-shirt?
"I don't have a drinking problem. I drink, I fall. No problem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies...
Ja hoor; die zijn er.
Ze worden vaak "verweg" gezocht; maar ook dichterbij in het allerdaagse leven zijn er problemen waar geen oplossing voor is.

Neem iemand met bv de diagnose PDD-NOS. Dit is voor de persoon in kwestie een probleem en kan nooit worden opgelost. Hij/zij kan kunstjes aanleren om er mee om te gaan en een "masker" gebruiken om niet anders te lijken maar het lost het probleem niet op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geweld tegen het leven, geweld tegen mensen. Niemand weet het antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja voor iedere probleem is een oplossing maar men wil soms uit eigenbelang dit voorkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@xinix:
Er zijn natuurlijk problemen die nog niet zijn opgelost, maar waar in de toekomst wel een oplossing voor gevonden zou kunnen worden. Dat zijn dan toch problemen die niet in de categorie onoplosbaar vallen.

Je zou overigens ook kunnen zeggen dat onoplosbare vraagstukken niet tot de problemen behoren, maar, net als bomen en stenen en water, tot de werkelijkheid behoren, waar je (hoe moeilijk of lastig ook) mee moet leren leven. Een tsunami is geen pretje, maar ook geen probleem.
14 jaar geleden
Ja,die zijn er inovervloed. Daarom hopen ook zo veel gelovige mensen,dat ze na hun overlijden in het paradijs komen,waar alles pais en vree is en de leeuw neerligt naast het lam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, Afghanistan is er zo eentje; d.w.z. Afghanistan is geen probleem maar dat er mensen zijn die er een ander land van willen maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Enigste probleem zonder een oplossing is
De dood.
De rest alles heeft een oplossing...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk zijn er problemen waar er geen antwoord voor is. bvb. ouder worden en als resultaat sterven (je kan je natuurlijk afvragen of dit een probleem is :-) )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je alle problemen als een uitdaging beschouwt dan zijn er geen problemen en hoef je dus ook niet naar een oplossing te zoeken.
Het zou toch heerlijk zijn als je zo in het leven zou kunnen staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zoeken van problemen waar geen oplossing voor is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt, tot die tijd is het geen probleem en daarna ook niet meer .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja; mijn broertje..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee dat denk ik niet,niet alle problemen zijn op te lossen en ..wat voor de 1 een probleem is,hoeft dat voor een ander natuurlijk niet te zijn,dat is heel persoonlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
neen ,de mens heeft in de loop van de geschiedenis bewezen voor alle problemen , vroeg of laat , geschikte oplossingen te vinden door schranderheid, door solidariteit, door creativiteit, door wilskracht. Kortom door het beste in de mens naar boven te brengen. Daarom hebben we hersenen die we trouwens maar ten halve krachte benutten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, zowel de linkerhelft als de rechterhelft van het brein kunnen gebruikt worden om een probleem op te lossen. Emotioneel en verstandelijk. Alle problemen zijn bedacht dus het denken kan ze ook oplossen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja. Er zijn veel problemen die onoplosbaar zijn, maar hoe bewijs je dat een probleem onoplosbaar is?

Dat is over het algemeen vrij lastig, want misschien zijn er nog niet ontdekte manieren om een probleem op te lossen.

In de wiskunde is het soms mogelijk te bewijzen dat een probleem onoplosbaar is. Zo'n bewijs maakt gebruik van algemeen aanvaarde feiten en algemeen aanvaarde afleidingsregels. Als je aanneemt dat deze feiten en regels waar zijn, dan kun je middels een bewijs ook de conclusie trekken dat een probleem onoplosbaar is.

Een voorbeeld van een onoplosbaar probleem waarvan bewezen is dat het niet kan worden opgelost is een oud-Grieks probleem dat bekend staat onder de naam Kwadratuur van de cirkel; dat is het construeren (met passer en liniaal) van een vierkant waarvan de oppervlakte gelijk is aan die van een gegeven cirkel (het construeren wordt in dit verband wel kwadreren genoemd).

We weten sinds 1882 (Ferdinand von Lindemann, 1852-1939) dat dit probleem onoplosbaar is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind ongeneeslijk ziek zijn ook vorm van een "probleem" en daar is dan geen oplossing voor.. maar of je dat ook bedoelt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Problemen waar geen oplossing voor bestaat zijn vaak
zelfoplossend, neem de dood bijvoorbeeld.
Stel dat niemand ooit meer dood zou gaan, hoe erg ook voor de dierbaren.
Aan vrijwel ieder systeem zit een limiterend karakter, zelfs aan de zon, alhoewel die het nog een 4 miljard jaar blijft doen.
Neen de (zogenaamde )opwarming van de aarde, dat is geen probleem , maar biedt oa.fiscale oplossingen, biologische processen verlopen bij een geringe temperatuurverhoging VEEL sneller, de CO2 wordt dan SNELLER afgebroken dan bij lagere temperaturen.
Alleen als als je beseft hoeveel CO2 er opgeslagen ligt in gesteenten wat meestal carbonaten zijn (zouten van CO2)
Veel problemen hebben een fictief karakter, we maken er een probleem van, zodat we iets hebben om op te lossen.
Misschien is het wel het grootste probleem dat we in onze maag zitten met "onoplosbare "problemen.
Dat ontmoedigt mensen om creatief te zijn in het bedenken van oplossingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het vergaan van de zon en aarde, ooit komt dit er toch van..